تعداد روستاهای بدون برق در کردستان به ۸ مورد کاهش یافت/ تلاش بدون وقفه اکیپ‌ها و واحدهای عملیات و اتفاقات برق جهت پایداری کامل شبکه برق در سطح استان کردستان

به گزارش رکنا از کردستان؛ هیوا لیونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در خصوص آخرین اطلاعات از خاموشی‌های سطح استان به دلیل بارش‌های سنگین برف طی چند روز اخیر، گفت: در ابتدا به دلیل شدت بارش‌ها و شکستن شاخ و برگ درختان بر روی شبکه برق و همچنین اتصالی در شبکه، برق ۲۱۳ روستای استان قطع شد که با تلاش اکیپ‌های واحدهای عملیات و اتفاقات برق این تعداد روستا تا ساعت ۱۷ روز گذشته به ۳۹ مورد کاهش یافت.

وی افزود: شب گذشته ادامه بارش ها و آب شدن برف ها اتصالی و قطعی شبکه برق چند روستا را به همراه داشت که با تلاش و حضور به موقع اکیپ‌های عملیات و اتفاقات، امروز صبح و در کمترین زمان ممکن این قطعی‌ها به طور کامل برطرف شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه تا ساعت ۱۷ امروز ۲۸ دی ماه، تنها شبکه ۸ روستای استان باقی‌مانده تا به شبکه سراسری برق متصل شوند، افزود: به محض بازشدن راه های ارتباطی مشکل تامین برق این ۸ روستا نیز مرتفع خواهد شد.

لهونیان با اشاره به اینکه درحال حاضر شبکه برق دو روستای گورگوره علیا و قلعه گاه کامیاران قطع است، افزود: شبکه برق روستاهای بهرام‌آباد و بندول  در شهرستان سروآباد و ۲ روستای بایوه و آسن آباد در شهرستان مریوان به دلیل مسدود بودن راه‌های ارتباطی قطع می‌باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: روستای توکلان در شهرستان دیواندره که از فیدر چهل چشمه تغذیه می نماید نیز به دلیل مسدود بودن مسیرهای مواصلاتی اکنون قطع است.

وی افزود: شبکه برق روستای خانقاه نیز در شهرستان سنندج به دلیل مسدود بودن مسیرها قطع می‌باشد که به‌محض بازگشایی محورهای مواصلاتی شبکه برق این روستا نیز برقرار می‌شود.

لهونیان در ادامه گفت: به دلیل حجم بارش‌ها و یخبندان و متعاقباً مسدود بودن تعدادی از مسیرها و جاده‌های روستایی و اتصالی ایجادشده در شبکه برق ناشی از سنگینی شاخ و برگ درختان و قرار گرفتن آنها برروی شبکه، تعداد روستاهای بدون برق درحال تغییر است.

وی با تأکید بر اینکه درحال حاضر ۷۴ اکیپ عملیات و اتفاقات شهری و روستایی کردستان در سطح استان به‌صورت لحظه‌ای آماده رفع ناپایداری و یا خاموشی‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند بیان کرد: شهروندان تا رسیدن اکیپ‌های عملیاتی این شرکت ازدستکاری تأسیسات و لوازم برقی که امکان برق‌گرفتگی و خطرات جانی برای آنان دارد خودداری کنند.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 763849 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟