جمع آوری ۲۵ میلیارد تومان زکات در استان قزوین

به گزارش خبرنگار رکنا از قزوین،

 

حجت الاسلام باب اله شهسواری بیان کرد: زکات دستور خدای متعال  و مانند سایر واجبات، لازم الاجراست ولی غفلت و عدم آگاهی موجب شده بود تا طی سال های گذشته به این واجب به خوبی پرداخته نشود.

وی ادامه داد: با اطلاع رسانی های انجام شده و همت مردم امروز شرایط زکات بسیار تغییر یافته و باید گفت که با سال های گذشته قابل قیاس نیست اما تا رسیدن به شرایط ایده آل ، فاصله زیادی داریم.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: جمع آوری زکات در سال ۸۴ در استان قزوین با ۱۰ میلیون تومان آغاز شد و در حال حاضر این رقم طی ۹ ماهه سال جاری به بیش از ۲۵ میلیارد و ۷۳۹ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: از این مبلغ بیش از ۲۲ میلیارد و ۹۰۷ میلیون تومان معادل ۸۹ درصد برای محرومان هزینه شده است و مابقی هم برای اجرای پروژه های عمرانی عام المنفعه در مناطق روستایی و محروم هزینه شده است.

حجت الاسلام شهسواری عنوان کرد: اگرچه به دلیل خشکسالی محدودیت هایی در برداشت محصولات زراعی وجود دارد ، اما با توجه به بررسی های انجام شده و ظرفیت های بالقوه کشاورزی موجود در سطح استان قزوین ، می توانیم با جذب حداکثری زکات و هزینه کرد آن برای نیازمندان، می توانیم خدمت بیشتر و بهتری به محرومان ارائه کنیم.

وی یادآورشد: تجربه نشان داده که مردم برای پرداخت حق شرعی خود آماده هستند ولی لازم است این مسائل برای مردم اطلاع رسانی شود چراکه هر کجا مردم از وظایف شرعی خود آگاهی یافته اند سعی کرده اند در ادای آن بکوشند.

 

کدخبر: 763837 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟