فضای مجازی از ضرورت های زندگی کنونی است

به گزارش خبرنگار رکنا از قزوین: شورای فرهنگ عمومی با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، اعلایی استاندار، سردار آتانی فرمانده سپاه و اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استانداری قزوین برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی در این جلسه اظهارداشت: شورای فرهنگی عمومی در واقع ویترین فرهنگی جامعه است که بایستی مباحث و تصمیمات آن برخواسته از مطالبات عمومی مطرح شده و پیگیری شود.

وی اضافه کرد: فرهنگ هرگز با فرمان ما مدیران مسیر خود را طی نمی کند بلکه این مردم هستند که مسیر آن را تعیین می کنند اما متولیان فرهنگی لازم است با اتخاذ تصمیمات درست و اصولی به تحقق اهداف تعیین شده کمک کنند.

استاندار قزوین یادآورشد: رعایت اخلاق از سوی مدیران در عمل باید به گونه ای باشد که مردم ببینند و قانع شوند که مدیران آنها پایبند رفتارهای اخلاقی هستند تا امیدوار شوند

وی اضافه کرد: سیاست گذاری منطقه ای در حوزه فضای مجازی هیچ معنایی ندارد لذا ما بایستی ظرفیت و مزیت های محلی را شناسایی کرده و آماده نقش آفرینی در استان و محیط های خود باشیم.

استاندار قزوین یادآورشد: برای نتیجه بخش بودن جلسات شورای فرهنگ عمومی به هم گرایی در سیاست گذاری و تصمیم گیری ها نیازمندیم و بایستی ضمن ساماندهی هزینه کردهای این عرصه به اثرگذاری بیشتر فکر کنیم.

وی اظهارداشت: هزینه های فرهنگی بایستی در جای مناسب خود صورت گیرد و با چینش های جدید مدیریتی در استان امیدواریم شاهد تحول در امور فرهنگی باشیم.

استاندار قزوین بیان کرد: هنوز تناقض هایی در سیاست گذاری دیده می شود که بایستی ضمن ساماندهی آنها در تقسیم منابع و استراتژی و سیاست گذاری ها بهتر عمل کنیم.

اعلایی اضافه کرد: می توانیم در برنامه ها به اثرگذاری ملی هم فکر کنیم و برای فعالیتهای منسجم فرهنگی برنامه مدونی داشته باشیم تا کارها به سرانجام برسد.

وی گفت: تردد روزانه صدها هزار خودرو در استان یک مزیت است اما نتوانسته ایم در زمان توقف مردم در محورهای مواصلاتی نمای زیبایی از توانمندیای استان ارائه کنیم و معرفی خوبی از آن داشته باشیم.

استاندار قزوین اظهارداشت: دست اندرکاران امور فرهنگی دولتی باید نقش تصدی گری خود را کاهش دهند زیرا در این صورت از رسیدن به آرمانهای فرهنگی دور می شویم لذا گفتمان سازی ها در شورا بایستی مبتنی بر خواست و نیاز عمومی باشد تا مورد اقبال مردم قرار گیرد.

وی اضافه کرد: شاه کلید موفقیت در کارها فقط اخلاق مداری است و اگر همه کارها بویژه در امور فرهنگی توام با رفتار اخلاقی باشد به مقبولیت کارها و اعتماد سازی هم کمک می کند.

 

کدخبر: 763822 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟