تکمیل طرح عمرانی تالار شهر اردبیلٰ مطالبه اصحاب فرهنگ و هنر

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل:  استاندار اردبیل در جریان بازدید از این پروژه نیمه تمام گفت: تمام تلاشمان بر این است که هر چه زودتر این پروژه به عنوان بزرگترین فضای فرهنگی و هنری استان اردبیل تکمیل شود و در اختیار علاقه‌مندان فرهنگ و هنر منطقه قرار گیرد.

سید حامد عاملی بیان کرد: خوشبختانه در جریان سفر اخیر رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان اردبیل، مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نظر برای تکمیل این پروژه پیش‌بینی شده است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: این اعتبار به صورت بودجه ملی و ماده ۵۶ تسهیلات بانکی است و تلاش می‌شود تا مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال آن را از محل اعتبارات ملی و مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر را نیز از محل ماده ۵۶ برای این پروژه جذب شود.

وی در مورد جذب اعتبار از محل ماده ۵۶ تسهیلات بانکی، اظهار کرد: در جریان دیداری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه رایزنی شد و بر این اساس پیگیر تخصیص مبلغ مورد نظر خواهد شد؛ همچنین دستور پیگیری بخش دیگری از بودجه مورد نیاز از محل اعتبارات ملی به رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل داده شده است.

عاملی همچنین بر برگزاری نشستی به منظور پیگیری موانع و مشکلات تکمیل تالار شهر اردبیل تاکید کرد و گفت: باید با هماهنگی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل جوانب مختلف موضوع بررسی شود.

وی بیان کرد: تالار شهر اردبیل، مجموعه عظیم فرهنگی و هنری استان و در واقع آبروی فرهنگی و هنری منطقه به شمار می‌رود و با اتمام این پروژه، فرصت و بستر خوبی برای فعالان فرهنگی و هنری ایجاد خواهد شد.

پروژه تالار شهر اردبیل سال ۱۳۸۸ مصوب و در سال ۸۹ آغاز شد، اما در سال ۹۲ به علت مشکل پروانه و قرار گرفتن در حریم برق فشار قوی تعطیل شد؛ تا اینکه با هماهنگی با شهرداری و استانداری مشکلات برطرف و عملیات احداث آن از سر گرفته شد.

این پروژه که تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع شامل یک سالن تخصصی ویژه موسیقی با ظرفیت ٧٠٠ نفر و یک سالن ویژه نمایش با سن متحرک و ظرفیت ٦٠٠ نفر خواهد بود.

تالار شهر به عنوان بزرگترین طرح عمرانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل پیش‌تر قرار بود در سال ۹۶ آماده بهره‌برداری شود.

 

کدخبر: 763759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟