نمایشگاه فرش دستباف در اصفهان برپا می‌شود

به گزارش رکنا از اصفهان،این نمایشگاه که با حضور 150 شرکت و موسسه فعال در حوزه‌های مرتبط با فرش دستباف برپا می‌شود، جلوه‌های نابی از هنر قالیبافان و فعالان حوزه فرش دستباف را به نمایش خواهد گذاشت.

این نمایشگاه هنر دست فرش‌بافان، قالیبافان و فعالان حوزه‌های تولید، فروش، بازرگانی، طراحان و نقاشان و مرمت‌کاران و رفوگران فرش دستباف را در معرض بازدید عمومی قرار خواهد داد و زمینه‌ای ایجاد خواهد کرد تا علاقمندان به این حوزه، با جدیدترین و زیباترین تولیدات فرش دستباف آشنا شوند.

 

نمایشگاه فرش دستباف امسال اصفهان 15 هزار مترمربع وسعت خواهد داشت و فعالان این حوزه از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، فارس، قم، تهران، کردستان و چهارمحال و بختیاری در آن حضور خواهند داشت.

 

77 درصد شرکت‌کنندگان این نمایشگاه از استان اصفهان در نمایشگاه حضور دارند و 23 درصد مشارکت‌کنندگان نیز از استان‌های دیگر به اصفهان می‌آیند تا فعالیت خود را در معرض نمایش قرار دهند.

 

نمایشگاه فرش دستباف اصفهان در حالی برگزار می‌شود که برپایی مستمر 23 دوره پیشین، این نمایشگاه را به یکی از عناوین تاثیرگذار و مهم نمایشگاهی در ایران تبدیل کرده است. در این میان، توجه به موضوع صادرات، یکی از اصلی‌ترین اهداف برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان به شمار می‌رود.

 

از جمله اهداف دیگر برگزاری این نمایشگاه را می‌توان توسعه فروش داخلی، معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های این بخش اقتصادی، برنامه‌ریزی برای حل مشکلات، بررسی موانع و نقاط ضعف موجود این صنعت، ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه ‌ گذاری‌های داخلی و خارجی، ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی، آشنایی دست‌اندرکاران با محصولات، نوآوری‌ها و ظرفیت ‌ های موجود، ایجاد فضای رقابتی سالم میان تولیدکنندگان داخلی برای ارتقای کیفیت تولید و ایجاد ارتباط مستقیم و رو در رو میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان عنوان کرد.

 

فرش دستباف به سبب ارزش‌افزوده بالا، میزان اشتغالزایی و کسب درآمد ارزی برای کشور، از دیرباز مورد توجه همه اقشار مردم و مسئولان قرار داشته است. ارزش هنری فرش دستباف ایران که قرن‌ها زینت‌بخش موزه‌های معروف دنیا بوده، بر اهمیت این فرآورده مهم تجاری و فرهنگی می‌افزاید.

 

شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با فراهم آوردن مقدمات برگزاری نمایشگاه فرش دستباف و معرفی فرش ایران در نمایشگاه‌، به بازاریابی آن کمک می‌کند. این موضوع کمک می‌کند که وضعیت صادرات فرش دستباف بهبود یابد و شرایط برای معرفی این شاهکار هنر ایرانی فراهم آید.

علاقمندان به بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان می‌توانند از ساعت 14 تا 20 روزهای 29 دی تا چهارم بهمن‌ماه به نمایشگاه بین‌المللی اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن‌دشت مراجعه کنند. زمان بازدید نمایشگاه در روز جمعه، یکم بهمن‌ماه نیز از ساعت 10 تا 20 تعیین شده است.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 763708 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟