ابلاغ کاهش 10 درصدی مصرف گاز در اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان،سید مصطفی علوی، اظهار داشت: امسال با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و صنعت مواجه هستیم که لازم است بهینه سازی مصرف گاز در تمام بخش های صنعتی، خانگی و کشاورزی اجرایی شود.

وی، افزود: مشترکین گاز طبیعی بخش خانگی که مصرف گاز آنها در دوره زمانی شانزدهم آبان ماه تا پانزدهم اسفند ماه هر سال، نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش یابد، به ازای هر یک واحد درصد کاهش، مشمول تخفیف  معادل 3درصد و تا سقف 45درصد در گاز بهای صورت حساب دوره مصرفی مربوطه خواهند شد.

مهندس علوی، اضافه کرد: در صورتی که مشترکین صنعتی با مصرف 5هزار متر مکعب در ساعت و بالاتر با درخواست شرکت ملی گاز ایران در دوره زمانی شانزدهم آبان ماه تا پانزدهم اسفند ماه هر سال، حداقل برای پنج روز متوالی، مصرف خود را به میزان 30درصد نسبت به روزهای مشابه قبل کاهش دهند، متناسب با میزان کاهش مصرف گاز، مشمول تخیف معادل 10 درصد گازبهای صورت حساب دوره خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان،.در صورتی که مصرف گاز ساختمان های اداری دستگاه های اجرایی در بازه زمانی شانزدهم آبان ماه تا پانزدهم اسفند ماه هر سال، از 80 درصد میانگین مصرف آنها در دوره مشابه سال های 96 و 97 در میانگین دمای یکسان طول دوره صورتحساب بیشتر شود، کل مصرف مشترک مشمول افزایش 50 درصدی خواهد شد.

مهندس علوی،گفت: همچنین مصرف کنندگان پرمصرفی که نسبت به سالهای 96 و 97 ده درصد کاهش مصرف داشته باشند، از تخفیف 15 درصدی بهره مند خواهند شد و در صورت افزایش مصرف 15 درصد به گازبهای آنها افزوده خواهد شد.

وی، اضافه کرد: قطعا در بخش صنعت هم سیاست های تشویقی در بهینه سازی مصرف گاز ابلاغ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، به تمام مشترکین گاز اعم از؛ خانگی، صنعت و کشاورزی توصیه کرد لازم است دمای رفاه 18 درجه سانتیگراد درروزهای سرد رعایت شود و به تمام دستگاه ها و صنایع ابلاغ شده که در سه ماه پایان سال 10 درصد از مصرف گاز را کاهش دهند.

علوی، با اشاره به شرایط آلودگی هوا، شهروندان را به مشارکت در راستای کنترل هوا با کاهش تردد خودروها، عدم انجام سفرهای غیرضروری و رعایت الگوی مصرف انرژی به ویژه گاز دعوت کرد و افزود: به هر میزان که در بخش خانگی ، گاز به صورت بهینه و منطقی مصرف شود به همان مقدار نیز سهم صنعت بیشتر و علاوه بر پایداری چرخه تولید، میزان آلودگی ناشی از سوخت های فسیلی در صنعت  نیز کاهش می یابد.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 763275 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟