تاکید استاندار  بر همکاری و هم‌افزایی دستگاه ها برای خدمات‌رسانی به مردم/ لغو مرخصی همه مدیران استان برای فردا

به گزارش رکنا از رشت، استانداری گیلان دکتر اسدالله عباسی غروب امروز ( یکشنبه) در جلسه ستاد مدیریت بحران استان اظهار داشت: بارش برف و باران بویژه در نقاط کوهستانی بدلیل حفظ ذخایر آبی در بالادست را نعمت الهی می دانیم ولی در جلگه باید تلاش کنیم تا تبدیل به نقمت نشود.

وی ادامه داد: از نظر تئوری، آمادگی خوبی برای مقابله با مشکلات ناشی از برف وجود دارد اما باید در عمل هم اینچنین باشد که البته با توجه به تجارب سال های گذشته، آمادگی بهتری نسبت به آن زمان وجود دارد.

دکتر عباسی با تأکید بر ضرورت هماهنگی و انسجام هرچه بیشتر دستگاه ها گفت: فرمانداران، رئیس ستاد مدیریت بحران در شهرستان ها هستند و باید این هماهنگی را بین بخش های مختلف ایجاد کنند.

استاندار گیلان یکی از نقدها بر عملکرد گذشته در زمان بارش های سنگین برف در استان را عدم پیشگیری و برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه عنوان کرد و گفت: نخست باید برنامه ریزی صحیح و اصولی از وقوع داشته باشیم و از بروز مشکلات پیشگیری کنیم و در کنار این موضوع، احتمال خسارت نیز وجود دارد که باید تلاش شود آن را با سرعت رفع کرد.

وی با تاکید بر ضرورت دسته بندی مسائل و مدیریت مهندسی صحیح ادامه داد: باید با توجه به پیش بینی هواشناسی، پهنه ها و در محدوده هایی که احتمال خسارت بیشتر وجود دارد، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان از دستگاه های مختلف خواست تا با پیش بینی مشکلات احتمالی، تمهیدات لازم را برای پیشگیری و رفع بروز مشکلات، فراهم کنند. 

وی بیان داشت: دستگاه ها باید با پیش‌بینی احتمال قطع برق و گاز در استان، برای سوخت دوم نانوایی ها برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

دکتر عباسی گفت: رفع سریع مشکلات احتمالی، پیش بینی برای امداد رسانی به بیماران در صورت بسته شدن راه توسط دستگاه های مربوطه از دیگر مواردی است که باید آمادگی برای مقابله با آنها وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: سپاه و بسیج برای کمک به راهداری آمادگی دارند و راهداری باید از این ظرفیت استفاده کند.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در عملکرد مردم در شرایط این‌چنینی، از مدیران و رسانه ها خواست اطلاع رسانی های دقیق انجام دهند.

استاندار گیلان مرخصی تمامی مدیران را لغو اعلام و تاکید کرد که همه فرمانداران و مدیران باید طی مدت بارش ها در شهرستان محل کار خود حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی مدیران پروازی هستند، اظهار داشت: همه فرمانداران باید در محل کار خود اسکان داشته باشند و پسندیده نیست که فرمانداری مثلا در زمان بارش ها در مرکز استان باشد.

دکتر عباسی با بیان اینکه حضور دائمی در محل خدمت قبل از انتصاب فرمانداران به آنان تأکید شده، گفت: عدم حضور هیچ مدیری در محل حوزه کاری اش در زمان بارش برف، پذیرفتنی نیست. 

استاندار گیلان خطاب به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل بحران استان ادامه داد: هر کدام از مدیران که در محل کار خود طی مدت بارش برف حاضر نباشند، رصد و اعلام کنید.

وی با تاکید دوباره بر آمادگی هر گونه مقابله با مشکلات احتمالی ناشی از بارش برف اظهار داشت: چون مردم در سال های گذشته آسیب دیده اند، نگرانند و عملکرد مدیران باید به گونه ای باشد که به جای نگرانی از بارش برف، نشاط برای آنان به ارمغان آورده شود.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 763096 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟