امضای تفاهم نامه برگزاری بیست و دومین کنگره ملی و دوازدهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران در دانشگاه شهرکرد

به گزارش رکنا از شهرکرد، تفاهم نامه برگزاری بیست و دومین کنگره ملی و دوازدهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران در دانشگاه شهرکرد، توسط دکتر یاسر پیرعلی سرپرست دانشگاه شهرکرد و  دکتر محمد نبیونی رییس انجمن زیست شناسی ایران  امضا شد.

دکتر یاسر پیرعلی  ضمن خیرمقدم به رییس و  اعضای هیات مدیره انجمن زیست شناسی ایران  و سایر حاضرین در نشست، با  اشاره به برگزاری بیست و دومین کنگره ملی و دوازدهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران در دانشگاه شهرکرد در سخنانی گفت: ما باید تلاش کنیم رویدادهای  علمی خیلی خوبی در دانشگاه بوجود بیاید و مجموعه دانشکده علوم پایه و گروه زیست شناسی این دانشکده به طور خاص و مجموعه دانشگاه به طور عام باید برای برگزاری هرچه بهتر این همایش همت کنند.

سرپرست دانشگاه شهرکرد در ادامه با اشاره به بازگشایی تدریجی دانشگاه ها در ترم آینده افزود: من تاکید دارم که بیست و دومین کنگره ملی و دوازدهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران در دانشگاه شهرکرد کاملا به صورت حضوری برگزار شود تا آن تعاملات علمی مدنظر و اهداف برگزاری این همایش محقق شود.

دکتر یاسر پیرعلی  افزود: برگزاری این همایش رابرای دانشکده علوم پایه به فال نیک می گیرم و پیگیر این مساله هستم که در این دانشکده موزه تاریخ طبیعی راه اندازی شود.

 سرپرست دانشگاه شهرکرد گفت: دانشگاه شهرکرد، دانشگاه مادر و مرجع استان است و باید این دانشگاه را در مسیری حرکت دهیم که بتواند دانشجویان را به خود جذب کند و دانشجویان برای تحصیل به استان های دیگر مراجعه نکنند.

دکتر یاسر پیرعلی با اشاره به حمایت های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از نشریات دانشگاه ها گفت: برای دانشگاه شهرکرد مهم است که نشریات آن بین المللی شوند و در سطح بین المللی نمایه شوند و در این راستا تلاش می کنیم که نشریات دانشکده علوم پایه بتوانند نمایه بین المللی شوند.

 سرپرست دانشگاه شهرکرد در پایان سخنانش گفت:  باید در حاشیه برگزاری بیست و دومین کنگره ملی و دوازدهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران در دانشگاه شهرکرد، ظرفیت های گردشگری استان و رسومات و سنت های مردم استان معرفی شوند و همچنین باید یک نمایشگاه تخصصی نیز در حاشیه  این همایش برپا شود.

دکتر محمد نبیونی رییس انجمن زیست شناسی ایران  نیز در سخنانی به معرفی این انجمن پرداخت  وگفت:  انجمن زیست شناسی ایران، قبل از انقلاب تشکیل شده است اما عمده فعالیت های این انجمن در بعد از انقلاب بوده است به طوری که این انجمن تاکنون بیست و یک کنگره ملی و یازده کنگره بین المللی زیست شناسی  را در شهرهای مختلف برگزار کرده است.

رییس انجمن زیست شناسی ایران افزود: این انجمن بیش از 5 هزار مخاطب، 2500 عضو وابسته و پیوسته دارد و 5  مجله علمی و پژوهشی را چاپ و منتشر می کند و 5 مجله دیگر هم با برند این انجمن چاپ و منتشر می شوند.

دکتر محمد نبیونی اظهار امیدواری کرد؛ در فرایند برگزاری  بیست و دومین کنگره ملی و دوازدهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران در دانشگاه شهرکرد از تمامی ظرفیت دانشگاه های استان استفاده شود.

رییس انجمن زیست شناسی ایران گفت:  بزرگترین رویداد  علمی در حوزه زیست شناسی کشور  همین کنگره ملی و بین المللی زیست شناسی ایران است که دانشگاه شهرکرد با دارا بودن 25 عضو هیات علمی مرتبط با این کنگره و زیرساخت و ظرفیت مناسبی که دارد، می تواند میزبان خوبی برای این کنگره باشد.

دکتر محمد نبیونی در ادامه با اشاره به مهمترین وظیفه شهرداری در کمک به ارتقای سطح آموزش عمومی شهرها گفت: لازم است در جلسات آتی این انجمن، شهردار و اعضای شورای شهر و سایر مسئولان استانی نیز شرکت نمایند.

رییس انجمن زیست شناسی ایران در پایان سخنانش گفت:  در حاشیه این کنگره در دانشگاه شهرکرد خانه خلاق محیط زیست نیز برگزار می شود  و دبیران زیست شناسی کشور نیز نشست خواهند داشت.

دکتر محسن مبینی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز در ابتدای این نشست ضمن تشکر از انجمن زیست شناسی ایران برای موافقت با برگزاری بیست و دومین کنگره ملی و دوازدهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران در دانشگاه شهرکرد به بیان اهمیت و تاثیر گزاری این همایش برای دانشگاه شهرکرد و استان چهارمحال و بختیاری  پرداخت وگفت:  ما تلاش داریم این همایش با مشارکت و هم افزایی دانشگاه های استان به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

گفتنی است، بیست و دومین کنگره ملی و دوازدهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران درشهریور 1401در دانشگاه شهرکرد برگزار خواهد شد.

مصیبی دهکردی شهرکرد

کدخبر: 762855 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟