پایان نوسازی و مقاوم سازی مساکن روستایی و شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت  تا افق 1410

به گزارش رکنا از شهرکرد،نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مقاوم‌سازی حدود نیمی واحدهای روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت کشور خبر داد و گفت: تا سال ۱۴۱۰ پایان نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی کشور را جشن می‌گیریم.

حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد در گفت‌وگوی رسانه‌ای در شهرکرد افزود: با اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت زمینه برای مقاوم‌سازی و نوسازی مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت فراهم شده است.

وی ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری نیز از مجموع ۸۱ هزار و ۳۰۲ واحد مسکونی روستایی ۵3 درصد این واحدها مقاوم‌سازی شده است و این نوسازی سبب شده تا مالکان واحدها سند دریافت کنند که این موضوع مشکلات بسیاری از روستاییان را برطرف کرده است.

روحانی‌نژاد به نقش بنیاد مسکن در بحران‌ها و بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: این بنیاد ۲ تا سه روز بعد از بحران نسبت به آواربرداری خانه‌های آسیب‌دیده اقدام می‌کند.

وی به زلزله اخیر کوهرنگ نیز اشاره کرد و افزود: در این زلزله ۴۹۶ واحد تخریب شد که ۸۸ مورد آن در منطقه شهری و ۴۰۸ مورد آن در مناطق روستایی است و سه هزار و ۱۲۲ واحد نیز نیازمند به تعمیر دارد.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی چالش جدی برای نوسازی و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از زلزله کوهرنگ است، تصریح کرد: با این وجود بخش زیادی از آواربرداری انجام شده و احداث برخی واحدها تا اسکلت فلزی و سقف و دیوارچینی پیشرفت داشته است.

روحانی‌نژاد به طرح جهش تولید مسکن که از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت سیزدهم ابلاغ شده است نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح بنیاد مسکن مکلف به احداث سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا سهم استان چهارمحال و بختیاری در طول چهار ۴۶ هزار واحد مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۴ هزار واحد در روستاهاست که در مجموع احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی در طول چهار می‌شود.

روحانی‌نژاد احداث مسکن محرومین را از دیگر برنامه‌های مهم بنیاد مسکن برشمرد و گفت: این برنامه در استان چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۴۴۰ واحد بوده که در سال ۹۸ و ۹۹ به طور کامل اجرا شده است.

وی خیرین مسکن‌ساز را از ظرفیت‌های مهم برای بخش مسکن کشور دانست و گفت: چنانچه خیرین ساخت مسکن را تقبل کنند انشعاب آب، برق و گاز برای آن واحدهای مسکونی رایگان می‌شود.

مصیبی دهکردی شهرکرد

کدخبر: 762846 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟