احداث منطقه ویژه اقتصادی بروجرد

به گزارش رکنا از لرستان، مجوز ساخت منطقه ویژه اقتصادی بروجرد سال ۸۹ از مجلس شورای اسلامی گرفته شد، پیگیری مستمر از گذشته تاکنون موجب شده تا طرح منطقه ویژه اقتصادی بروجرد مصوبه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار لرستان را اخذ کند.

احداث منطقه ویژه اقتصادی گامی مهم در رشد و توسعه اشتغال و جذب سرمایه‌گذاران ملی و منطقه‌ای است.  

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی دراین‌باره، اظهار کرد: پیرو پیگیری چندساله پروژه احداث منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بروجرد با سازمان مسئولی شرکت شهرک‌های صنعتی در شهرک صنعتی دو در مرحله پایانی بوده و هم‌زمان توسعه سرزمینی نیز در دستور کار است.

وی تصریح کرد: این اتفاق به معنای تحول در صنعت و اشتغال در شهرستان است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی دو بروجرد به مساحت ۶۰ هکتار در سال ۸۶ اجرایی شد و زیرساخت‌های آب و برق و جداول و معابر انجام شد؛ پس از آن در مجلس دهم با پیگیری مستمر و همکاری ویژه فرماندار وقت و مساعدت معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور و همچنین زحمات مدیریت استان در دستور کار جذب سرمایه‌گذار قرار گرفت که اولین پروژه یعنی کارخانه فروسیلیس با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کلنگ‌زنی شد.

گودرزی اضافه کرد: همان وقت با تخصیص بیش از ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی زیرسازی و آسفالت راه دسترسی نیز در دستور کار قرار گرفت و توسط پیمانکار منتخب که همان سرمایه‌گذار فروسیلیس بود آغاز شد.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی احداث واحد صنعتی فروسیلیس به علت مشکلات سرمایه‌گذار متوقف ماند اما واحدهای دیگری متقاضی هستند که با تائید نهایی منطقه ویژه اقتصادی در شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور رونق مضاعفی را در آن شهرک شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین طرح توسعه شهرک نیز بستر تحولات بیشتری را فراهم خواهد کرد.

گلاره پروازی/لرستان 

کدخبر: 762469 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟