برگزاری دومین هفته از «دوشنبه های آبی» درروستاهای شرق و غرب استان اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان، در دومین هفته از اجرای طرح «دوشنبه های آبی» اهالی روستاهای «دستجرد و کمال آباد» جرقویه و«انالوجه» چادگان با شیوه های مصرف صحیح آب آشنا شدند.

روز دوشنبه 20 دی ماه جاری بیش از 50 نفر از ساکنان روستای انالوجه از توابع شهرستان چادگان با حضور در حسینیه روستا و در حدود 100 نفر از ساکنان روستای دستجرد و کمال آباد از توابع شهر حسن آباد جرقویه با حضور در سالن شهدای دستجرد پای صحبت کارشناسان آبفای استان اصفهان نشستند و روش های استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب و شرایط استفاده از معافیت طرح ملی «آب امید» را فرا گرفتند.

طرح «دوشنبه های آبی» از 14 دی ماه جاری آغاز شده است و کارشناسان آبفای استان اصفهان تا پایان سال با حضور در 20 روستای منتخب در 10 شهرستان از 28 شهرستان استان اصفهان، روش های مصرف بهینه آب را به ساکنان این روستاها آموزش می دهند.

روستاییان شرکت کننده در طرح « دوشنبه های آبی» همچنین با حضور در نظرسنجی روابط عمومی آبفای استان اصفهان به 24 سؤال در زمینه میزان مصرف آب در منزل، روش های صرفه جویی هنگام فعالیت های روزانه، اطلاع از میزان مصرف لوازم آب بر، میزان آشنایی با چگونگی کارکرد شیرآلات و لوازم کاهنده مصرف، روش صحیح پمپ و مخزن، آب خاکستری و میزان رضایت از نحوه اطلاع رسانی آبفای استان اصفهان پاسخ می دهند.

اصفهان_بهمن راعی

 

کدخبر: 762253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟