نرخ رشد جمعیت در ایران کمتر از ۱.۳ درصد است

به گزارش رکنا از قم، عبدالکریم بهجت پور روز پنجشنبه در دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد در قم، بیان کرد: برای اینکه حوزه بتواند آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی را کاهش بدهد باید درک درستی از این آسیب‌های چند بعدی و چند وجهی داشته باشد؛ آسیب‌هایی مانند جمعیت، فرزندآوری، طلاق و ازدواج دارای متغییرهای مختلفی هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: یکی از عوامل مهم در کاهش فرزندآوری در ایران، دوره طولانی تحصیل و کسب اشتغال است که با بالارفتن سن مردم همراه شده و تمایل به فرزندآوری کاهش می یابد.

بهجت پور ابراز داشت: برای حل معضل ازدواج و فرزندآوری باید حوادث و اتفاقات جهانی را مورد رصد قرار بدهیم و از نگاه و تجربه های موفق آنها استفاده کنیم و نظام آموزشی را مطابق شرایط دنیای معاصر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران از رویش‌های انقلاب اسلامی است که زمینه و فرصت را برای گسترش امر مذهب و اسلام ایجاد کرده‌است.

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران ابراز داشت: ۶۴ هزار طلبه خواهر تاکنون از حوزه علمیه فارغ التحصیل و به همین میزان نیز هم اکنون مشغول تحصیل می‌باشند.

۸ هزار مدیر و کادر اجرایی در حوزه تربیت شد

بهجت پور اضافه کرد: حوزه علمیه طی سال‌های گذشته ۸ هزار مدیر، کادر اجرایی و استاد تربیت کرده و هم اکنون در تمام مدارس سطح دو، تمام مدرسان و کادر اجرایی از خواهران طلبه است.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز حوزه علمیه خواهران بر موضوع زنان و خانواده است؛ بهترین راه برای حل مسائل و معضلات اجتماعی حوزه زنان و خانواده ورود زنان تحصیل کرده و تربیت شده در این حوزه‌هاست.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: رشد و بالندگی یک جامعه زمانی بصورت پایدار و اطمینان بخش اتفاق می‌افتد که زنان و مردان دوشادوش یک دیگر در مباحث و موضوعات اجتماعی حضور داشته باشند.

بهجت پور اهمیت مساله زنان و خانواده را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: در راس تاثیرگذاری اجتماعی جریان‌های معاند نظام مسائل زنان و خانواده قرار دارد.

دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد با شعار «رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق و دفاع از اهداف و آرمان های انقلاب» با سخنرانی ویدیو کنفرانسی رییس جمهور در قم در حال برگزاری  است.

چهار کمیسیون «رسالت حوزه‌های علمیه در تولید منظومه معرفتی و ارزشی نظام اسلامی»، «رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق خودسازی، فرهنگ سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی»، «رسالت حوزه‌های علمیه در ترویج و تحقق اقتصاد مقاومتی و معیشت جامعه» و «رسالت حوزه‌های علمیه در استفاده از فرصت‌ها و مواجهه با چالش‌ها و تهدیدات انقلاب اسلامی» به همین منظور تشکیل شده‌است.

نظری / قم

 

کدخبر: 762006 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟