‍ ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد گلستان آغاز شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار رکنا گفت: تفاهم نامه کشوری پنج جانبه میان بنیاد مسکن، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، سپاه و ستاد اجرای فرمان امام برای ساخت ۴۰ هزار واحد برای مددجویان کمیته امداد در قالب نهضت ملی مسکن منعقد شده است. 

سیدمحمد حسینی افزود: بر اساس این تفاهم نامه یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت توسط بنیاد مسکن و ۶۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض توسط بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و کمیته امداد برای ساخت هر خانه پرداخت می‌شود. 

وی مدت ساخت و زمان تحویل این واحدها را یک سال عنوان کرد و بیان داشت: مسوولیت طراحی ساختمان‌ها و نظارت بر ساخت برعهده بنیاد مسکن استان گلستان است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان وی ادامه داد:‌ بیش از هزار واحد از مجموع ۴۰ هزار واحد مسکن حمایتی کشور سهم این استان است که در مرحله نخست عملیات اجرایی ۵۰۰ واحد با ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار شروع شد. 

حسینی افزود: میانگین مساحت هر واحد ۶۰ متر مربع و در مجموع حدود ۳۰ هزار متر مربع مساحت حل پروژه در استان گلستان است. 

همچنین در مراسم امروز  ۱۱ هزار و ۲۳۰مین واحد مقاوم سازی شده مسکن روستایی در گنبدکاووس از سال ۸۵ تاکنون در مناطق روستایی این شهرستان در روستای قزلجه ماتی افتتاح شد. 

تحویل سند ۴۱ هکتار از اراضی ملی در مناطق روستایی گنبدکاووس برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان و اهدای ۳۰۰ جلد سند مالکیت واحدهای مسکونی روستایی گنبدکاووس با مالکان از دیگر برنامه‌های امروز بود.

 

کدخبر: 761957 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟