اجرایی شدن طرح جهش تولید در بیش از شش هزار هکتار از دیمزارهای شهرستان قزوین

به گزارش رکنا قزوین،سعید صالحی با اعلام این خبر افزود: سهمیه ابلاغی شهرستان قزوین در طرح جهش تولید در دیمزارها، ۱۱ هزار و ۸۰۰ هکتار ویژه محصولات گندم، جو، نخود، عدس و علوفه دیم بوده است که در سه ماهه اول سال زراعی جاری قرارداد کشت در سطح ۸ هزار و ۲۵۵ هکتار منعقد و تاکنون ۶ هزار و ۴۰ هکتار نیز کشت شده است.

 وی ادامه داد: توزیع  ۱۸ تن بذر محصولات علوفه‌ای شامل خلر، ماشک و  گاودانه با ۴۰ درصد یارانه، ۴۵۲۰ لیتر بذر مال و ۲۴۰۰ کیلوگرم بذر رایگان خلر و ماشک از محل اعتبارات طرح مذکور، از جمله اقدامات حمایتی انجام شده است.

 صالحی افزود: معرفی کشاورزان جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه برای خرید ادوات کارنده دیم از محل اعتبارات طرح به مبلغ ۵۴۵۰ میلیون ریال بخشی از دیگر حمایت‌های انجام شده در قالب این طرح است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین با بیان اینکه ۸۲۰ کشاورز در ۸۲ روستای این شهرستان در اجرای طرح مذکور همکاری دارند، اظهار  تاکنون ۶۸۰ نفر از این بهره برداران طی ۲۶ کارگاه آموزشی با نحوه صحیح استفاده از بذرمال، مدیریت کاشت و داشت در محصولات گندم، جو، علوفه و حبوبات دیم، و اهمیت بیمه محصولات کشاورزی آموزش دیده‌اند.  

 صالحی اظهار داشت: مشارکت در ایجاد ۳۱ مزرعه الگویی گیاهان علوفه‌ای، ایجاد ۲ سایت الگویی و اجرای ۲ طرح تحقیقی– ترویجی با هدف مقایسه عملکرد دانه ارقام گندم و جو دیم از دیگر اقدامات آموزشی – ترویجی جهاد کشاورزی شهرستان در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها است.

 

کدخبر: 761956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟