ممنوعیت فروش داروهای دست ساز فاقد مجوز در عطاری‌های مشهد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، جواد مجتبوی گفت: این ضوابط و آیین نامه‌های بهداشتی و دارویی دقیقا قید شده است که عطاری‌ها اجازه انجام ویزیت، اعمال یداوی و فروش داروهای دست ساز فاقد مجوز را ندارند.

وی گفت: تعداد عطاری‌های در سطح شهر مشهد بسیار زیاد است و همین کار نظارتی را برای ما بسیار دشوار و زمان بر کرده است اما با همکاری خوبی که با اتحادیه  صورت پذیرفته،تا حد مطلوبی اشراف لازم روی صحت اجرای فرآیندها در چارچوب قانونی ایجاد شده است.  

مدیر طب ایرانی و مکمل معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فروشندگان گیاهان دارویی صرفا مجاز به فروش گیاهان دارویی سالم و بهداشتی در محل فروشگاه گیاهان دارویی دارای پروانه کسب  هستند اما مجاز به ویزیت، درخواست آزمایش و رادیوگرافی، داروسازی، بسته بندی و ترکیب نمودن گیاهان نبوده و تنها می‌توانند نسبت به عرضه گیاهان دارویی به صورت مخلوط با ذکر نوع مفردات در حضور مراجعه کننده اقدام کنند.

وی ادامه داد: هر کالای سلامت محور که به عنوان دارو اعم از داروی گیاهی و داروی شیمیایی خلاف قانون بوده و تخلف است چون کار عطاری چیز دیگری است و این روند کار برخی عطاری‌ها با آبروی طب سنتی بازی می‌کنند زیرا طب سنتی یک رشته علمی قبول شده است و در صورت مشاهده این اقلام، مراتب را با کارشناسان این اداره با شماره تماس ۵۲۳۱۳۰۷۰ داخلی ۱۱۲ در میان بگذارند.

کدخبر: 761722 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟