لزوم تدبیر برای حل مشکلات ترافیکی منطقه/
 بافت فرسوده منطقه ۶ باید نوسازی شود

به گزارش رکنا از اصفهان، علی قاسم زاده در بازدید از منطقه 6 شهر اصفهان اظهار کرد: با وجود اینکه منطقه 6 به عنوان یک منطقه برخوردار معرفی شده است اما در برخی محلات این منطقه، محرومیت هم وجود دارد.

وی ادامه داد: این محلات نیاز به بازآفرینی دارد و بافت فرسوده آن، باید نوسازی شود تا شرایط کیفی محلات منطقه ارتقا یابد.

شهردار اصفهان به مشکلات ترافیکی منطقه اشاره و اضافه کرد: باید برای رفع مشکلات ترافیکی منطقه، راهکاری در نظر گرفته شود چراکه این منطقه به دلیل نزدیکی با حاشیه رودخانه زاینده رود و پارک های متعددی که وجود دارد، با مشکل ترافیک مواجه است.

 

 بودجه هزار و 120 میلیارد تومانی منطقه 6 برای سال 1401

 در ادامه، حمیدرضا فرهنگ، مدیر منطقه 6 شهر اصفهان اظهار کرد: در سال 1400، بودجه این منطقه هزار میلیارد تومان بوده و برای سال آینده نیز هزار و 120 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

وی احداث سالن گلستان شهدا، پارک پردیس هنر، پارک سوار صفه، پل شهید روح‌الامین، پارکینگ روباز گلستان شهدا و احداث بوستان سایه و شهید روح‌الامین در شهرک شهید کشوری را از پروژه‌های بهره ‌برداری شده در منطقه عنوان کرد.

مدیر منطقه 6 شهرداری اصفهان افزود: همچنین پروژه‌ های مرکز همایش ‌های بین‌المللی، تعریض و زیباسازی پل فردوسی، تصفیه خانه تکمیلی پساب جنوب، پارکینگ روباز لسان‌الارض، مجموعه فرهنگی و ورزشی شهید کشوری، تقاطع غیر همسطح ورودی شهرک کشوری و تعریض خیابان خلیلی شرقی از جمله پروژه‌ های در حال اجرا در منطقه است.

وی بیان کرد: حریم منطقه 6، پنج هزار و 452 هکتار و محدوده قانونی آن یک هزار و 255 هکتار است؛ همچنین مساحت منطقه 6 شهرداری اصفهان شش هزار و 707 هکتار و جمعیت آن 112 هزار و 416 نفر است که 16 درصد آن کودک و نوجوان، 75 درصد جوان و میانسال و 9 درصد آن سالمند هستند.

فرهنگ تصریح کرد: 76 درصد از شاغلان این منطقه را مردان تشکیل داده‌اند و از نظر نرخ با سوادی، منطقه شش رتبه یک را در بین دیگر مناطق به خود اختصاص داده است.

وی افزود: هزار جریب، همت آباد، آبشار، کوی امام، فیض، سعادت آباد، مسجد مصلی، باغ نگار و آئینه خانه، تخت فولاد، شهید کشوری، محدوده سپاه پاسداران و هوانیروز، ردان، دنارت، محدوده راه آهن و سیتی سنتر و فیزادان از محله‌های این منطقه به شمار می‌رود.

مدیر منطقه 6 شهرداری اصفهان با بیان اینکه کم‌آبی، وجود بافت فرسوده و بالا بودن عمر متوسط واحدهای مسکونی، ترافیک سنگین و کمبود پارکینگ، وجود اراضی نظامی، طولانی شدن پروژه‌های آزادسازی و منظر نازیبای ورودی شهر از جمله مسائل موجود در سطح منطقه شش شهرداری اصفهان است، ادامه داد: 97 پروژه در این منطقه وجود دارد که از 68 پروژه منطقه‌ای، 15 پروژه مهم منطقه‌ای و 14 پروژه شاخص تشکیل شده است.

وی افزود: 63 مسجد، یک امامزاده، شش مرکز فرهنگی و فرهنگسرا، یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، دو کانون فرهنگی مذهبی، 14 سالن ورزشی، پنج استخر، 9 زمین رو باز، دو زورخانه، 12 ایستگاه ورزشی فعال، 60 مجموعه حرکت درمانی، سه مرکز هنری و سینمایی، یک باغ بانوان، 37 پارک کودک، یک پارک ترافیک، 54 آبنما، یک کلانتری، 9 پارک شهری، 14 پارک محلی و 12 پارک همسایگی در منطقه 6 شهرداری اصفهان وجود دارد.

 

 سرانه فضای سبز بیش از 40 متری شهروندان در منطقه 6

فرهنگ با بیان اینکه سرانه فضای سبز این منطقه 40.4 متر مربع برای هر شهروند است، اضافه کرد: مجموعه فرهنگی مذهبی تخت فولاد با مساحت 75 هکتار یکی از بهترین آرامگاه‌های تشیع با ظرفیت معماری بی‌نظیر است که بیش از هزار و 500 نفر از مشاهیر بزرگ ایران در این آرامگاه به خاک سپرده شده‌اند.

وی تصریح کرد: منطقه 6 با 133.4 کیلومتر معبر شهری رتبه نخست را در بین مناطق 15 گانه به خود اختصاص داده است.

مدیر منطقه 6 شهرداری اصفهان اظهار کرد: گلستان شهدا پتانسیل خوب منطقه است، همچنین بوستان پردیس هنر اصفهان با بزرگ‌ترین سالن آمفی تئاتر ایران و ظرفیت سه هزار و 300 تماشاگر از مهم‌ترین زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهر اصفهان محسوب می‌شود.

وی افزود: مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان نیز یکی دیگر از ظرفیت‌های موجود در این منطقه است که در کشور بی‌نظیر است.

فرهنگ با بیان اینکه هزار جریب پر جمعیت ترین و فیزادان کم جمعیت ترین محلات این منطقه هستند، گفت: تا پایان آذر ماه سال 1400 حدود 233 پروانه در این منطقه صادر شده و در شش ماه اول سال 1400 حدود پنج پروانه در این منطقه، ویژه بافت‌ فرسوده بوده است.

اصفهان_بهمن راعی

کدخبر: 761574 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟