مختل شدن تردد به دلیل بارش برف در گردنه ژالانه

به گزارش رکنا از کردستان_مریوان؛ دیار استواری اظهار داشت : بارش برف و کولاک از ساعت سه بامداد امروز در گردنه ژالانه محور ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان به پاوه در استان کرمانشاه و منطقه اورامان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.  

وی افزود: از همان ساعت اولیه شروع بارش برف راهداران مستقر در گردنه، کار عملیات برف روبی مسیر را آغاز کرده اند و اجازه ندادند که مسیر مسدود شود.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد یادآور شد : ارتفاع برف در گردنه ژالانه به بیش از ۵۰ سانتی متر می‌رسد و تردد در این محور را مختل و کند کرده است.

وی اضافه کرد: تردد در این گردنه بدون زنجیر چرخ اصلا امکان پذیر نیست و رانندگان و مسافران از تردد غیر ضروری در این گردنه خودداری کنند و در صورت تردد ضروری حتما زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند.

استواری افزود: در حال حاضر ۱۰ نیروی راهداری با ۱۰ دستگاه برف روبی در پایگاه امداد و نجات گردنه ژالانه مستقر هستند و به صورت مستمر عملیات برف روبی را انجام می دهند تا تردد در این مسیر مسدود نشود.

وی در خصوص گردنه مارانی در محور ارتباطی سروآباد کامیاران نیز افزود: بارش برف و کولاک در این گردنه باعث کند شدن تردد شده است و تردد فقط با زنجیرچرخ امکان پذیر است و تردد در سایر راههای ارتباطی شهرستان بدون مشکل در حال جریان است.

گردنه ژالانه در منطقه هورامان سروآباد در استان کردستان محور ارتباطی شهرستان‌های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه و همچنین محور ارتباطی شهر هورامان تخت و ۱۰ روستای تابعه آن با ۱۲ هزار نفر جمعیت است.

شهرستان سروآباد دارای ۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۲۰ کیلومتر راه فرعی (سروآباد به پاوه) است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 761384 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟