از تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی تا پیگیری ترافیک بولوار مجد به قرنی

به گزارش خبرنگار رکنا ، شامگاه گذشته نشست "پای حرف مردم" با هدف ارتباط مستقیم با همشهریان در مسجد امام جواد(ع) در خیابان شهید صادقی برگزار شد.

در این نشست موسی الرضا حاجی بگلو، مجید دبیریان، مجید طهوریان عسکری، حسین حسامی و مهدی ناصحی به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و شهردار منطقه یک، معاون اجرایی شهردار منطقه و اعضای شورای اجتماعی محله، حضور داشته و ضمن شنیدن دغدغه‌ها و مشکلات همشهریان، به ایراد سخن و پاسخ‌دهی پرداختند.

نهاوندی از دیگر ساکنان منطقه بیان کرد: مشهد پایتخت معنوی بوده و بایستی فضای معنوی در سطح شهر افزایش پیدا کند، توقع ما از شما این است که ولایی عمل کنید.

خانم ترک نیز در بخش دیگر بیان کرد: پیرامون معضلات اجتماعی همچون کارتن خوابی، ۱۱ دستگاه متولی هستند که باید پای کار آورده شوند؛ مشکلات کارتن‌خواب‌ها، کودکان کار و بازمانده از تحصیل، زباله گردی، زنان آسیب دیده بایستی چگونه حل شود؛ همچنین برای ورزش بانوان مکانی مانند پیست ثامن در نظر گرفته شود.

مهدی ناصحی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد پیرامون سوالات و دغدغه‌های مطرح شده پاسخ داد: ما به واسطه لزوم ارتباط مستقیم با مردم هر هفته در یکی از مساجد سطح شهر با محوریت کمیته‌های نظارتی حضور داریم تا موضوعات شهری و محلی را احصا کرده و سازوکاری برای پیگیری آن‌ها در نظر بگیریم؛ این مهم با مشارکت مردم تداوم می‌یابد.

وی افزود: در مورد فعالیت‌های مذهبی در شهر بایستی به این نکته اشاره کرد که یکی از رویکرهای شورای شهر تسری صفات امام رضا(ع) در شهر است، ولی آیا زمانی که شهرداری نبود، مجلس سید الشهدا(ع) برگزار نمی‌شد؟

ناصحی تصریح کرد: با مداخله مستقیم شهرداری در کارهایی که توسط مردم انجام می‌شود، مخالفیم؛ نمونه این اقدام در ایام فاطمیه بود که بخشی از اقدامات به عهده ما و بخش دیگر توسط مردم انجام شد؛ شهرداری در این راستا یک قدم به عقب رفته و امور را واسپاری می‌کند؛ شهرداری و معاونت فرهنگی از یک سازمان مناسبتی به سازمان فرهنگی و اجتماعی مبدل شده و بودجه شورا و شهرداری در مسائل شهری سامان دهی می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که در شورای ششم نسبت به حل مسائل اجتماعی صورت پذیرفته، تشکیل "قرارگاه شهید سلیمانی" با هدف حل معضلات شهری است؛ زمانی که شهر را تحویل گرفتیم شرایط در حوزه اجتماعی اسفناک بود، در تلاشیم با مشارکت دستگاه‌های متولی به این مسئله ورود پیدا کرده و مسائل را پیش ببریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اعلام اینکه در موضوع معضلات اجتماعی 11 دستگاه متولی هستند، گفت: سالانه میلیاردها تومان هزینه شده تا معتادان جمع آوری شوند و سیما و منظر شهری آسیب نبیند؛ سال 90 حدود یک میلیارد تومان برای این مسئله هزینه کردیم ولی در حال حاضر تعهد ما 20 میلیارد تومان است، طی این بازه زمانی یک هزار معتاد متجاهر به 9 هزار معتاد افزایش پیدا کرده است.

ناصحی تصریح کرد: قانون در شهرداری تکلیف را مشخص کرده ولی همه باید پای کار باشند، آنچه که در شهر و کشور با آن مواجهیم ناشی از ناکارآمدی در اداره کشور بوده که امیدواریم در دوره جدید شرایط مهیا شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اعلام اینکه تعداد گرمخانه‌های ما مشخص است، بیان کرد: با وجود اینکه زیرساخت برای نگه‌داری از معتادان متجاهر در فصل سرد سال مهیاست، اما معتادان تمایلی به رفتن در گرمخانه‌ها ندارند؛ آمادگی داریم تا فضای شهرداری را برای رفاه آسیب دیدگان توسعه دهیم.

وی با اذعان به این نکته که تاکنون در هشت پارک بزرگ‌ مقیاس، فضای اختصاصی کریمانه ویژه بانوان برای دوچرخه‌سواری و فعالیت‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم، گفت: موضوعات اجتماعی و حاشیه شهر اولویت ماست، به دنبال تغییر شیب منابع به مناطق حاشیه شهر هستیم.

در بخش دوم پرسش سوالات توسط همشهریان، فرخی با اعلام درخواستی گفت: پمپ بنزین سعدآباد و راست گرد انتهای بولوار مجد به سمت بولوار قرنی هیچ استفاده‌ای نداشته و ترافیک بسیاری را به وجود می‌آورد.

ابراهیمی نیز با بیان پرسشی تصریح کرد: اگر دیوار اطراف زمین‌های موقوفه به صورت نرده درآید یا این زمین به فضای سبز تبدیل شود، عایدات بسیاری برای ساکنان در این منطقه دارد، این در عین حالی است که سرانه فضای سبز در این منطقه بسیار کم است.

اکرمی نیز با اعلام درخواستی افزود: این منطقه بافت قدیمی بوده و ساکنان آن هر روز با ترافیک سنگین و چاله‌های معابر مواجه هستند؛ این مسجد ۵۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده است، تقاضا می‌شود نام «شهدا» در ذیل نام اصلی خیابان‌ها ذکر شود‌.

کوروش باوندی، شهردار منطقه یک مشهد با ارائه توضیحاتی اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نمایندگان مردم بوده و در امر سیاست گذاری و نظارت بر اجرا مداخله دارند، اگر کوتاهی در فعالیت‌های اجرایی وجود دارد، شهرداری عهده‌دار است.

وی پیرامون راست‌گرد «بولوار مجد» به «بولوار قرنی» افزود: پس از اینکه این تقاطع اجرا شد، با ترافیک به وجود آمده، راست‌گرد عملا کارکرد خود را از دست داد، پیگیری‌ها در حال انجام بوده که امکان تملک تعدادی از املاکی که در مسیر راست‌گرد هستند و می‌توانند کارآیی آن را ارتقا دهند، فراهم شود.

شهردار منطقه افزود: پمپ بنزین منطقه به عنوان معضل از طرف همشهریان مطرح شده و پیگیر هستیم تا در راستای اصلاح هندسی ورود و خروج این پمپ بنزین اقدام انجام شود، در حال حاضر مشاور بر روی این طرح کار می‌کند.
 

کدخبر: 761247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟