جامعه اسلامی کارگران به اشتغال و مسائل کارگری هرمزگان ورود کند

به گزارش رکنا در هرمزگان؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده در نشست با دبیرکل جامعه اسلامی کارگران کشور، مهم‌ترین مشکل استان هرمزگان را بیکاری خواند و افزود: به لحاظ فقر جایگاه نخست کشور را داریم و ظرفیت‌های استان با رتبه فقر همخوانی ندارد.

 

وی ادامه داد: از دید یونسکو شهر بندرعباس شهر خلاق ازلحاظ صنایع‌دستی است اما این ظرفیت نیز مغفول واقع شده است و به کارآفرینی در این حوزه توجه نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان ضمن بیان این‌که بخشی از فقر هرمزگان وارداتی است و از استان‌های سیستان و بلوچستان و همچنین جنوب استان کرمان افراد به دلیل مشکلات زندگی به هرمزگان مهاجرت می‌کنند، اضافه کرد: هیچ راهی برای حل مسائل اجتماعی بدون ایجاد شغل نیست.

امام جمعه بندرعباس تأکید کرد: دفتر امام‌جمعه اداره کار نیست اما در همین مدت چند هزار درخواست کار به مرکز ارتباطات مردمی ما ارسال شده است و این‌که مردم به دفتر امام‌جمعه به‌عنوان آخرین پناهگاه مراجعه می‌کنند یعنی دستگاه‌های اجرایی کار خود را درست انجام نداده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به این‌که ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌های استان هرمزگان هنوز بالفعل نشده است،که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 761066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟