شورای عالی شهرسازی و معماری با الحاق ۶۸۰ هکتار به شهر همدان موافقت کرد

به گزارش رکنا در همدان، استاندار همدان در سفر به تهران و در ادامه پیگیری امور و مسائل استان در پایتخت، به‌طور‌ ویژه طرح جامع شهری همدان را پیگیری کرد. 

 در این سفر، با حضور در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، طی دیدار و رایزنی‌های که استاندار همدان با این شورای عالی انجام داد، موفق شد، امروز دوشنبه ۲۰دی‌ماه ۱۴۰۰، موافقت شورای عالی در راستای الحاق ۶۸۰ هکتار از اراضی شورین به طرح جامع شهری همدان را دریافت کند.

 استاندار همدان در این راستا گفت: طی رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که انجام شد، امروز به دنبال حضور در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، الحاق ۶۸۰ هکتار از اراضی دولتی واقع در محدوده اراضی شورین، در دستور‌ کار قرار گرفت و در نهایت، با توجه به گزارشی که به طور مبسوط ارائه شد، موفق به موافقت این اراضی به طرح جامع شهری همدان شدیم. 

علیرضا قاسمی‌فرزاد، در ادامه گفت: موضوع الحاق ۶۸۰ هکتار از اراضی شورین، در فرآیند طرح جامع شهری همدان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و با توجه به سیاست و برنامه نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم، طی مکاتباتی که انجام گرفت، درخواست شد تا این الحاق صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: از سال ۱۳۹۶، تهیه طرح جامع همدان توسط مشاور نقش جهان پارس، و با کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی آغار شد و در نهایت ۱۷فروردین‌ماه ۱۴۰۰، در کارگروه امور زیربنایی، طرح جامع به تصویب رسید و فرآیند بررسی طرح نیز جهت تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح و همچنان در حال پیگیری است. 

 نماینده عالی دولت در بخش دیگری از سخنان خود، به مزایای این اقدام پرداخت و گفت: با الحاق این ۶۸۰ هکتار به محدوده شهر، تامین بخشی از زمین مورد نظر برای طرح نهضت ملی مسکن در همدان، با رعایت سرانه‌های عمومی، خدماتی و معابر انجام خواهد گرفت. 

وی با بیان اینکه الحاق این ۶۸۰ هکتار می‌تواند در کاهش تراکم نفر برهکتار همدان نقش مهمی ایفا کند‌‌ گفت: بر اساس آمار رسمی کشور، استان و شهر همدان یکی از شهرهای پرتراکم محسوب می‌شود.

قاسمی‌فرزاد در ادامه به اهمیت الحاق این طرح به شهر پرداخت و گفت: گسترش افقی شهر با رعایت کلیه ضوابط و مقررات مبتنی بر اصول برنامه‌ریزی و طراحی شهری توسط استان را سرعت خواهد بخشید و در عین حال گسترش افقی شهر، نافی بافت فرسوده و مناطقی که نیاز به بازآفرینی دارند، نخواهد بود.

وی با بیان اینکه با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم، بافت فرسوده قابل بهسازی و نوسازی است گفت: بی‌شک با الحاق این ۶۸۰ هکتار به محدوده شهر همدان، تعدیلی در میزان عرضه و تقاضای مسکن، ایجاد خواهد شد و به دنبال آن قیمت مسکن متعادل‌تر خواهد شد.

 

کدخبر: 760923 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟