آرد یارانه ای نانوایی‌های روغنی پز اردبیل حذف می شود

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ علی نوبخت ظهر دوشنبه در بازدید از نانوایی‌های شهرستان خلخال اظهار کرد: با اجرای این طرح آرد مصرفی این واحدهای نانوایی از محل آرد صنف و صنعت و نوع سه تأمین خواهد شد.

وی از منفک شدن نظارت بر نحوه توزیع آرد و فعالیت نانوایی‌ها از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و واگذاری این وظیفه به سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از ابتدای سال آینده خبر داد و افزود: برای سهولت در اجرای این طرح، شرکت غله و خدمات بازرگانی استان آماده هرگونه همکاری و انتقال تجربیات خود است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با اشاره به احتمال حذف یارانه آرد در آینده و پرداخت هزینه یارانه آرد به طور مستقیم به حساب خانوارها در سطح ملی گفت: در صورت اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود که مصرف نان در استان اردبیل ۳۰ درصد نسبت به شرایط فعلی کاهش پیدا کند.

در این بازدید فرماندار خلخال نیز گفت: به لحاظ بعد مسافت این شهرستان با مرکز استان و اضافه شدن نرخ کرایه حمل به قیمت‌ها، آرد به دست نانوایی‌های این شهرستان به خصوص روستاهای دوردست منطقه بالاتر از نرخ آرد دریافتی نانوایی‌های مرکز استان می‌رسد و این در حالی است که قیمت نان در خلخال و اردبیل یکسان است.

سید جواد یحیی‌زاده خواستار توجه ویژه اداره کل غله در توزیع آرد بین نانوایان این شهرستان شد و بیان کرد: امیدواریم مسئولان در تأمین قوت غالب مردم جنوب استان اردبیل همت ویژه ای داشته باشند.

 

کدخبر: 760844 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟