پیوست نگاری فرهنگی و اجتماعی در پروژه‌های شهری قم الزامی شد

به گزارش رکنا از قم،  بیست و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم امروز با حضور دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، دکتر اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر قم، معاونان شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

طرح کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر در خصوص الزام شهرداری به تهیه، تدوین و ارائه پیوست فرهنگی و اجتماعی برای تمامی پروژه‌های شهری مهم‌ترین لایحه جلسه بیست و سوم بود که با نظر اکثریت اعضا تصویب شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در همین خصوص با اشاره به طرح شورا در این خصوص، گفت: هدف از این طرح عینیت‌بخشی به باورهای دینی و هویتی است که باید در اجرای تمام پروژه‌ها در نظر گرفته شود.

مصطفی ملایی اظهار داشت: مترو، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری و غیره از مباحث مهمی است که باید پیوست نگاری فرهنگی و اجتماعی در آن‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

مسئله صورت جامع درآمد و هزینه ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ لایحه دیگری بود که در نهایت پس از توضیحات کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر برای ابلاغ به وزارت کشور در صحن علنی تصویب شد.

بر اساس این صورت جامع درآمد و هزینه، در مجموع در بخش درآمدی ۵۴  درصد و در بخش هزینه‌ای ۳۱ درصد از برنامه‌های شهرداری قم در ۶ ماهه نخست محقق شده است.

در ادامه این جلسه همچنین دو لایحه اخذ مجوز توافقنامه منعقده فی‌مابین شهرداری و خانم مریم احمدی و اعتراض به مصوبه شماره۶۲۹۸ شورای اسلامی شهر قم- توافقنامه تفکیکی ملک آقای مجید زاهدی نیز پس از توضیحات کمیسیون شهرسازی و معماری به تصویب رسید.

نظری / قم

 

کدخبر: 760821 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟