وزیر کشور: فصل جدیدی از اقدامات در کرمانشاه آغاز خواهد شد

به گزارش رکنا از کرمانشاه، مراسم معارفه استاندار جدید و تکریم استاندار سابق کرمانشاه امروز با حضور وزیر کشور، آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان، فرماندهان نظامی و انتظامی، رئیس کل دادگستری، مجمع نمایندگان، روحانیت شیعه و اهل تسنن، بزرگان استان و  دیگر مسؤولان استانی در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد.

احمد وحیدی وزیر کشور، در این مراسم اظهار داشت: استان کرمانشاه از نظر استعدادهای مردمی و ظرفیت‌های خدادادی و طبیعی کم‌نظیر است.

وی با اشاره به اهمیت خدمت به مردم برای دولت سیزدهم، ملاک اصلی انتصابات دولت را مردمی بودن اعلام کرد و افزود: اگر مسؤولان مردمی باشند ما قوی خواهیم بود.

وزیر کشور با اشاره به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های استان در زمینه کشاورزی، گردشگری و مرز با قسمت کردی و عربی عراق،  تصریح کرد: مهمترین کار ما رفع بیکاری و ایجاد اشتغال است و رئیس جمهور نیز برا این موضوع تأکید ویژه دارند. 

وحیدی با اشاره به وجود بازارچه‌های مرزی متعدد استان، ادامه داد: باید تجارت مرزی استان را بسیار توسعه داد، بنابراین توسعه تجارت و رسیدگی به معیشت مرزنشنیان از مهم‌ترین وظایف استاندار جدید خواهد بود.

وی از لزوم تکمیل سامانه گرمسیری و استفاده از ظرفیت گردشگری طبیعی، باستانی و مذهبی استان با توجه به اینکه استان کرمانشاه  مسیر اصلی عتبات عالیات است، تأکید کرد و گفت: استفاده از این ظرفیت‌ ها در کاهش بیکاری بسیار مؤثر است.

وحیدی اظهار داشت: صنعت استان باید بیش از پیش توسعه پیدا کند و این موضوع باید به شدت دنبال شودـ

وزیر کشور با اشاره به اختیارات خوبی که در بودجه سال آینده در قالب صندوق پیشرفت و عدالت به استانداران داده شده، بیان کرد: پیش‌بینی شده استانداران بتوانند با کمک این صندوق مستقلانه پیشرفت و توسعه استان‌ها را دنبال کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود از لزوم برنامه‌‌ریزی دقیق برای ایجاد اشتغال و تولید در استان کرمانشاه سخن گفت و تاکید کرد: باید فصل جدیدی از اقدامات را در استان با وقت‌گذاری کامل و وحدت شروع کنیم و مشکلات استان را حل کنیم.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 760802 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟