پیمانکاران شرکای ما هستند/ به آن‌ها متعهدیم

حسن موحدیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار رکنا، پیرامون پیشبرد پروژه‌های نیمه تمام در مشهد اظهار کرد: شرایط فعالیت در شهرداری به این گونه است که در هر دوره‌ای تعدادی پروژه نیمه تمام از دوره قبل دریافت می‌کند.

وی افزود: اجرای پروژه‌های نیمه تمام شهر در دستور کار ما بوده و متعهدیم آن‌ها را به اتمام برسانیم، بنده نسبت به اجرای آن‌ها اصرار داشته و در جلسه و نشست با شهردار مشهد و اعضای شورای شهر به تحقق این مهم تاکید دارم.

موحدیان اعلام کرد: بایستی مطالعات و پیوست‌های فرهنگی و عدالت اجتماعی پیرامون پروژه‌هایی که بنا به آغاز آن داریم، آماده شود؛ شهردار مشهد اعلام کرده است که کار مطالعاتی و پیوست چند پروژه آغاز شده و به سرعت مراحل بعد نیز طی می‌شود.

وی در مورد بدهی‌ به پیمانکاران عنوان کرد: پیمانکاران شریک ما بوده و ما به شرکای خود متعهد هستیم تا حقوق آن‌ها ضایع نشود، آن‌ها باید به شهرداری کمک کرده و در عین حال شرایط ما را نیز درک کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شهرداری‌ها در ماه‌های منتهی به پاییز، از لحاظ درآمدی با کاهش مواجه می‌شوند، گفت: کاهش درآمد به سرعت در ماه‌های آتی جبران می‌شود و با مصوبه شورا پیرامون تخفیف‌هایی که در پایان سال جاری اعطا می‌کند، می‌توانیم بدهی‌های پیمانکاران را پرداخت کنیم.

موحدیان تصریح کرد: بدهی به پیمانکاران با روند کند در حال پرداخت است، ولی بدان معنا نیست که نسبت به آن‌ها متعهد نباشیم؛ پیمانکاران ضمن درک شرایط، به ما در پیشبرد پروژه‌های یاری رسانند.

وی خاطر نشان کرد: طبق آماری که طی ماه‌های گذشته اعلام شده است، بایستی مبلغ 3 هزار میلیارد تومان برای سندهای نهایی شده و 6 هزار میلیارد تومان تا پایان سال آینده پرداخت کنیم که نسبت به بودجه و سرمایه‌‌ای که شهرداری در اختیار دارد، عددی نیست و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد پیرامون حمایت دولت از شهرداری مشهد اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که باید دولت را درک کنیم، ولی دولت باید توجه داشته باشد که ما یک کلان شهر مذهبی بوده و سالانه به 30 میلیون نفر خدمات می‌دهیم و تمام افرادی که به مشهد می‌آیند عملا توشه فرهنگی و معنوی به شهر خود می‌برند.

موحدیان اعلام کرد: در گذشته هر زائری که از مشهد به شهر خود باز می‌گشت، برای او مراسم استقبال گرفته و مشهدی خطابش می‌کردند؛ باید این فرهنگ مجدد زنده شود، چرا که این مراسمات توشه فرهنگی و معنوی بوده که زائر در شهر و محله خود نیز گسترش می‌داد.

وی بیان کرد: دولت باید به شهرداری و آستان قدس کمک کرده و تخصیص بودجه ویژه‌ای به این شهر اختصاص دهند، با از میان رفتن ویروس کرونا اقتصاد مشهد جایگاه پیشین خود را به دست می‎‌آورد و روند رشد اقتصادی را مشاهده می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اعلام اینکه استدعا داریم که دولت به زیر ساخت‌های رفاه زائر همچون خیابان، مترو، تاکسی رانی، اتوبوسرانی کمک کنند، گفت: اداره شهر بدون برنامه‌ریزی خسارت است، تمام تلاش ما این است که برنامه مدون چهار ساله و یک ساله برای خدمت خود به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) داشته باشیم.

موحدیان بزرگترین دستاورد شورای ششم را برنامه ریزی چهار ساله دانست و بیان کرد: با برنامه ریزی شهرداری تکلیف خود را دانسته و شورای اسلامی شهر نیز راحت‌تر امور را اداره می‌کند، با برنامه ریزی سندی مهیا شده که برابر آن پیشبرد امور میسر است.

وی خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی، پیشرفت پروژه‌ها، مترو و دیگر مسائل نیز دنبال می‌شود؛ کار ما سیاست گذاری است و که اگر متناسب با شرایط مملکت و شهرمان برنامه ریزی کنیم، برنامه قابل اجرا بوده و می‌توانیم طی سال‌های آتی از آن‌ها دفاع کنیم.

کدخبر: 760767 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟