اندیشه‌های آیت‌الله مصباح یزدی مورد مطالعه قرار گیرد

به گزارش رکنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دیدار اعضای کانون فرهنگی تبلیغی تمدن نوین و مجری طرح مطالعاتی آثار آیت الله مصباح یزدی گفت: بنده از کسانی بودم که با مرحوم آیت الله مصباح یزدی نزدیک و در موضوع‌هایی بحث علمی داشته و به نوعی مانوس علمی بودم، این مربوط به سال ۶۰ است حتی قبل از انقلاب ایشان جلسه‌هایی داشت که در آن‌ها شرکت می‌کردم، اما از سال ۱۳۶۰ در یک تعامل کاری قرار گرفتیم.

 

 

آیت الله اعرافی گفت: آیت‌الله مصباح یزدی واقعا عمیق و نوآور بود، نوآوری او در مباحث فلسفی از بزرگانی، چون شهید مطهری بیشتر بوده و در هر موضوعی همچون کلام، فلسفه و تفسیر عمیق و نوآورانه قلم می‌زد و شاید بعد از علامه طباطبایی (ره)، او کسی بود که خیلی عمیق این کار را انجام می‌داد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور آن مرحوم را دارای فکر منظم، منظومه‌وار و نظامند توصیف کرد و گفت: او از جامعیت علمی بالایی برخوردار و به دنبال کشف حقیقت، صاحب فکر، برنامه‌ریزی و ساختار بود، موسسه امام (ره) گوشه‌ای از کارش به شمار می‌آمد.

 

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: در حوزه علمیه در مورد اندیشه این شخصیت بر چند محور تاکید شده که از جمله ارائه و گنجاندن آثارش در نظام درسی بر اساس کتاب‌های درسی بدیل است.

 

عضو فقهای شورای نگهبان، در توصیه به اعضای طرح مطالعاتی آثار آیت الله مصباح یزدی گفت: باید راه آینده و الگوی کاری خود را مشخص و انتخاب کنید و دیگر اینکه حوزه مطالعاتی و رشته اندیشه شناسی آیت الله مصباح یزدی را راه‌اندازی نمایید.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: در فرانسه که بودم متوجه شدم اندیشمندان علمی آن‌ها روی شخصیت‌های علمی حوزه و مرجعیت شیعه از جمله آیت‌الله مصباح فعالیت علمی و مطالعه می‌کردند، ولی ما در رابطه با اندیشمندان خود این کار را نکردیم، حوزه مطالعاتی و اندیشه‌ای در مورد آن مرحوم باید فعال شود.

نظری / قم

کدخبر: 760680 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟