کردستانی ها 56 درصد الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند

به گزارش رکنا از کردستان؛ هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه جلب رضایت و تأمین آسایش مشترکان در هر شرایطی برای شرکت توزیع برق کردستان در اولویت است، افزود: سال گذشته به دلیل کاهش بارندگی‌ها، نیروگاه‌های آبی از مدار خارج‌شده و تولید برق در آن‌ها با مشکل مواجه بود و این موضوع کار را برای شرکت‌های توزیع برق دشوار کرد.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های توزیع برق وظیفه توزیع برق تولیدشده در نیروگاه‌ها را بر عهده‌دارند، گفت: گرمای بی‌سابقه در سال‌های اخیر منجر به افزایش مصرف برق شد به‌گونه‌ای که در تابستان امسال مصرف برق در کردستان نسبت به سالیان گذشته بیش از۴ برابر افزایش یافت.

لهونیان با اشاره به اینکه وجود تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و افزایش میزان مصرف، نیروهای شرکت توزیع برق کردستان را در شرایط سختی قرار داده بود، افزود: با تلاش شبانه‌روزی سعی بر این بود تا با تأمین برق پایدار، کمترین خاموشی‌ها در سطح استان اتفاق بیوفتد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار داشت: علیرغم وجود تمام فشارها و مشکلات موجود، خوشبختانه هیچ صنعتی در استان با تعطیلی مواجه نشد و فعالیت و تولید همچنان درحال چرخش بود.

وی بابیان اینکه سالانه ۲۰ هزار انشعاب برق به مشترکان کردستانی واگذار می‌شود، بیان کرد: طی دو سال و نیم اخیر با فروش ۵۰ هزار انشعاب برق تنها ۷۰ میلیارد تومان هزینه از مشترکان دریافت شد که این مبلغ در برابر با فعالیت‌های انجام‌گرفته در شبکه برق بسیار ناچیز است.

لهونیان با تأکید بر اینکه شبکه برق در بسیاری از نقاط استان کردستان فرسوده است، افزود: طی دو سال و نیم اخیر ۳۵۰۰ کیلومتر شبکه سیم مسی با استفاده از روش‌های نوین و تکنولوژی‌های جدید و بااعتباری بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان به کابل خود نگهدار تبدیل شد.

وی تحقق اهداف نیروهای شرکت توزیع برق استان را درگرو تأمین آسایش و رفاه حال مشترکین عنوان کرد و خاطرنشان کرد: سیمبانان این شرکت با فعالیت بر روی خطوط گرم تلاش می‌کنند تا در حین انجام عملیات مربوط به اصلاح و بهسازی شبکه برق، خاموشی‌ها در استان به حداقل برسانند.

لهونیان در ادامه به حذف قبوض کاغذی برق از چرخه خدمات طی این مدت در استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: ازجمله مهم‌ترین مزیت‌های قبض‌های دیجیتالی، صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها و همچنین کاهش قطع درختان به‌منظور تولید کاغذ هست.

وی به پیشرفت تکنولوژی و علم در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: تمام فعالیت‌ها باید با پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی روز دنیا همسو باشد چراکه عدم استفاده از این تکنولوژی‌ها در شرایط کنونی، کار را بیش از هر زمان دیگری سخت‌تر می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه هدف اصلی شرکت توزیع نیروی برق کردستان تأمین برق پایدار و مطمئن برای مشترکان است، گفت: درحال حاضر ۸۵ خدمت به‌صورت غیرحضوری از طریق میز خدمات الکترونیک به هم استانی‌ها بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات برق ارائه می‌شود.

لهونیان با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از ۷۰۵ هزار اشتراک برق در استان کردستان وجود دارد، افزود: ۱۰۵ هزار مشترک کم‌مصرف در استان وجود دارد که مشمول طرح برق امید شده و هزینه‌ای بابت مصرف برق از آن‌ها دریافت نشده است.

وی بیان کرد: درحال حاضر ۵۶ درصد مشترکان برق درکردستان معادل ۳۹۵ هزار مشترک، الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند که جزو گروه خوش مصرف‌ها محسوب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه ۱۵۸ هزار مشترک نیز در استان بیش از الگوی مصرف، برق مصرف می‌کنند، عنوان کرد: مقرر است کنتور برق این تعداد مشترک پرمصرف تا شهریورماه سال آینده تعویض و به کنتور هوشمند تبدیل شود.

وی با تأکید بر اینکه در طرح هوشمند سازی کنتور پرمصرف‌ها، مصرف برق هر مشترک مجزا کنترل می‌شود، افزود: اولویت نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکینی است که دو برابر بیشتر از الگوی مصرف، برق مصرف می‌کنند.

لهونیان در ادامه با اشاره به اینکه قریب به ۱۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در شرکت توزیع برق استان کردستان درحال ارائه خدمت به مشترکین هستند، اظهار داشت: شهروندان می‌توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و درخواست خود را به‌صورت ملاقات حضوری و یا غیرحضوری با ما در میان بگذارند.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 760361 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟