۳۳ هزار متر مربع به وسعت گلخانه‌های محلات افزوده شد

به گزارش خبرنگار رکنا از اراک ،«احمدرضا جعفری» افزود: هر متر مربع احداث گلخانه به پنج میلیون ریال سرمایه گذاری نیاز دارد.

وی بیان کرد: راه‌اندازی این واحدهای گلخانه‌ای ۷۶ فرصت اشتغالزایی در محلات ایجاد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی محلات با اشاره به اینکه ۷۰۰ واحد گلخانه در این شهرستان فعال است، ادامه داد: ۴۱۰ هکتار فضای گلخانه‌ای و ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت فضای باز است.

جعفری در ارتباط با میزان صادرات گل گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم صادرات از گلخانه‌ها به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها از کانال‌های غیررسمی انجام می‌شود، آمار دقیقی موجود نیست.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی مبنای صادرات را دلار می‌داند، گفت: در شرایط تحریمی موجود صادرات به ریال است و این امر باعث مشکلاتی برای گلخانه‌داران شده است.

مدیر جهاد کشاورزی محلات ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال برای ۱۹ محموله بالغ بر ۸۸ هزار و ۱۵۰ گلدان، گواهینامه قرنطینه به منظور صادرات به کشورهای کویت، عمان و عراق صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از مردم محلات در صنعت گل اشتغال دارند، ادامه داد:  سابقه گل‌کاری در محلات بیش از ۷۰ سال است.

جعفری افزود: محلات بیشترین سطح زیر کشت و پرورش انواع گل و گیاه زینتی را در کشور دارد و تولید ۳۵۰ گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، این شهرستان را به یکی از قطب‌های پرورش و تجارت گل و گیاه ایران تبدیل کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: وجود پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات، تولید و تکثیر انواع گونه‌های گل‌های شاخه بریده، درختچه و گیاهان آپارتمانی و نیز تولید و صدور انحصاری بید قرمز از این شهرستان از ظرفیت‌های منطقه در زمینه گل و گیاه است.

 ۱۸ درصد سطح زیر کشت گل و گیاه، ۱۲ درصد از تولید انواع گل شاخه بریده، ۸۰ درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، ۲۱ درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و ۱۴ درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می‌شود.

شهرستان محلات مشهور به شهر گل ایران، در جنوب استان مرکزی واقع شده و ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد.

 

انتهای پیام/قاسمی

کدخبر: 760256 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟