دستگیری بیش از 5 هزارمجرم، و کشف 450 قبضه سلاح درطرح ضربتی عملیات مشترک پلیس لرستان

به گزارش رکنا از لرستان، سردار"یحیی الهی" در تشریح این خبر اظهار داشت: به منظور بالا بردن ارتقاء ضریب امنیت شهروندان در سطح استان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت معاونت عملیات و با حضور کلیه عوامل انتظامی، پلیس های تخصصی و شهرستان های تابعه به منظور کشف کالای قاچاق، مواد مخدر، جمع آوری سلاح و مهمات و غیره در نقاط آلوده و جرم خیز و محورهای مواصلاتی لرستان در چندین مرحله به اجراء گذاشته شد.

وی افزود: در این طرح 450 قبضه سلاح شکاری و جنگی، 206 عدد انواع فشنگ کشف و در این رابطه 282 نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان، تصریح کرد: ضمن پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز 626 کیلو گرم  انواع مواد مخدر کشف و یک هزار و 703 قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی لرستان، در ادامه کشف 450 فقره انواع کالای قاچاق به ارزش 43 میلیارد تومان، انهدام 12 باند و توقیف 325 دستگاه خودرو و دستگیری 428 نفر را از نتایج دیگر این طرح عنوان کرد.

سردارالهی با اشاره به اینکه  در ادامه این طرح 38 باند سارق شناسایی و دستگیر و 2 هزار و 235 فقره انواع سرقت کشف شده است، گفت: 68 شرور و  اراذل و اوباش سطح 1 و 2 و نوظهور و عاملان تیراندازی دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان، در ادامه به انهدام 3 باند 8 نفره سارقیان مسلح در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: سارقان در تحقیقات پلیس به 31 فقره انواع سرقت  اعتراف و در بازرسی از مخفیگاه آنان یک هزار و 200 قلم اجناس سرقتی شامل، لوازم خانگی، مغازه، خودرو، کابل های برق و مخابراتی، 3 دستگاه سواری و یک تیغه خشاب کلاش، 13 تیرجنگی، یک رشته دست بند، یک قوطی افشانه و یک تیغه قمه که حین سرقت از آنها استفاده می کردند، کشف شد.

وی به دستگیری 9 قاتل فراری اشاره و خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح یک هزار و 407 متهم فراری و تحت تعقیب قضائی نیز دستگیر و در مجموع 5 هزارو 234 مجرم انواع جرایم توسط پلیس لرستان زمین گیر شده اند.

سردارالهی، ضمن هشدار به مجرمان که چتر اطلاعاتی پلیس اجازه عرض اندام به آنان نخواهد داد، با تشکر از همکاری خوب مردم و مسئولان استان با کارکنان انتظامی لرستان در استمرار طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی، به شهروندان توصیه کرد، مثل همیشه خدمتگذاران خود را در رسیدن به هدف نهایی که برقراری امنیت و آرامش مطلوب جامعه است یاری نمایند.

فرمانده انتظامی استان لرستان، در پایان با سارقان مسلح و مجرمان دستگیر شده مصاحبه حضوری داشت و ضمن صحبت با آنان، به کسانی که تفکر مجرمانه در سر می پرورانند، هشدار داد، که پلیس با قدرت و قاطعیت با آنان برخورد قانونی خواهد کرد و از دستگاه قضاء خواست، با راه زنان و سارقان مسلح و سلب کنندگان امنیت و آرامش مردم که مصداق بارز محارب هستند برخورد قاطع داشته باشد.

گلاره پروازی/لرستان

کدخبر: 759987 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟