دوازدهمین اجلاسیه علمای بلاد در قم برگزار می‌شود

به گزارش رکنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال روز شنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه شعار اجلاسیه دوازدهم به عنوان رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق و دفاع از اهداف و آرمان های انقلاب شعار، انتخاب شده‌است، اظهار داشت: به همین منظور چهار کمیسیون، رسالت حوزه‌های علمیه در تولید منظومه معرفتی و ارزشی نظام اسلامی، رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق خودسازی، فرهنگ سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی، رسالت حوزه‌های علمیه در ترویج و تحقق اقتصاد مقاومتی و معیشت جامعه، رسالت حوزه‌های علمیه در استفاده از فرصت‌ها و مواجهه با چالش‌ها و تهدیدات انقلاب اسلامی تشکیل شده‌است.

 

وی توجه به نیازهای روز و به ویژه ۴۰ سال آینده کشور را رویکرد و اولویت اجلاسیه علمای بلاد دانست و بیان داشت: مصوبات کمیسیون‌های علمای بلاد که ناظر به مباحث روز است پس از نهایی شدن در جامعه مدرسین برای تبدیل شدن به قانون با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیات دولت به مشورت و رایزنی گذاشته می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری اجلاسیه علما و وحدت علما در کنار یکدیگر از توصیه‌های مهم امام راحل و مقام معظم رهبری است که دارای برکات زیادی است.

 

فرخ فال اظهار داشت: جامعه مدرسین با سابقه بیش از نیم قرن، صلابت و صلاحیت خود را بصورت ذاتی با شخصیت‌های علمی حوزه‌های علمیه کسب کرده و به پشتوانه عظیمی برای انقلاب و ولایت فقیه ایفای نقش کرده‌است.

 

جانشین دبیر دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد، بیان داشت: دوازدهمین اجلاسیه علمای بلاد قرار بود سال گذشته برگزار شود که بدلیل شرایط کرونایی لغو و این اجلاسیه امسال بصورت وبیناری و نیمه حضوری برگزار خواهد شد.

 

فرخ فال اظهار داشت: علاوه بر اجلاسیه سراسری علمای بلاد در قم، در ۹ منطقه مختلف کشور نیز این اجلاسیه‌ها با حضور علمای بلاد مختلف طی سال‌های گذشته ترتیب یافته‌است.

 

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت علما، اساتید و فرهیختگان استان‌ها چند ماه قبل از آغاز جلاسیه سراسری انجام می‌شود اما در سالجاری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، اجلاسیه دوازدهم بصورت وبیناری برگزار می‌شود.

 

جانشین دبیر دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد یادآور شد: در اجلاسیه دوازدهم علمای بلاد، گفت و گوهای چند طرفه بین مسوولان حوزه، مسوولان کشور و علمای بلاد مطرح است.

 

فرخ فال گفت: در اجلاسیه‌های گذشته کمیسیون‌های تخصصی از ماه‌ها قبل در قم و سایر استان‌ها تشکیل می شد و تمام اعضای کمیسیون‌ها نیز به صورت حضوری در اجلاسیه‌های منطقه‌ای یا سراسری دور هم گرد می‌آمدند اما  امسال به دلیل شرایط کرونایی نتایج کمیسیون‌ها فقط توسط دبیران کمیسیون ها، ارائه خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: پس از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری، دبیرخانه دائمی بیانیه گام دوم در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تشکیل و وظایف و رسالت های مختلف نهادهای حوزوی در قبال این بیانیه بصورت کامل مشخص شده‌است.

 

فرخ فال با اشاره به سخنرانی برخی طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه که طی روزهای اخیر سبب حاشیه‌هایی  درجامعه شده‌است، بیان کرد: جامعه مدرسین نگهبان دینداری مردم است و هر کس که با لباس دین و یا غیر لباس دین بخواهد به چهره دین آسیبی برساند برخورد قاطعانه‌ای خواهد کرد.

نظری / قم

کدخبر: 759956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟