اجرای عملیات بتن ریزی حجیم 930 مترمکعبی تقاطع غیرهمسطح غدیر

به گزارش رکنا در همدان، شهردار همدان طی این بازدید با بیان اینکه اتمام پروژه های نیمه تمام اولویت کاری شهرداری همدان است، گفت: تقاطع غیرهمسطح غدیر، پل سردار شهید همدانی، بازار سینا و پارکینگ آقاجانی بیگ از جمله پروژه هایی است که تمام تلاش خود را به کار گرفته که در اسرع وقت به اتمام برسند.
سیدمسعود حسینی با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح غدیر مهمترین پروژه در حال انجام است، افزود: با اجرای عملیات بتن ریزی 930 مترمکعبی فاز دوم پل غدیر طبق برنامه ریزی انجام شده این پروژه تا نیمه نخست سال 1401 به بهره برداری خواهد رسید.
وی ضمن تأکید بر اینکه تمهیدات لازم درخصوص بتن ریزی در هوای سرد اندیشیده شده است، اظهار کرد: بالا نگه داشتن دما با پوشش کامل طرفین و قسمت بالای عرشه، استفاده پوشش پشم شیشه روی بتن و استفاده از وسایل گرمایشی در قسمت زیر و بالای عرشه از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص بوده است.
شهردار همدان در ادامه گفت: استفاده از طرح اختلاط مناسب بتن، اتمام بتن ریزی تا قبل از غروب آفتاب و نگهداری بتن در ساعات اولیه بعد از بتن ریزی نیز از دیگر تمهیدات لازم برای بتن ریزی در هوای سرد است.
وی با بیان اینکه این پروژه 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که این پروژه با وقفه مواجه نشود و با سرعت بیشتری پیش رود.
شهردار همدان ضمن تأکید بر اینکه با اتمام این پروژه بار ترافیکی منطقه کاهش می یابد، تصریح کرد: با وجود توقف 6 ماهه کارگاه، از 2 ماه پیش کار را با تمرکز بیشتر و با تزریق نقدینگی مجدد راه اندازی شد.
وی بیان کرد: با راه اندازی مجدد کارگاه شاهد پیشرفت کار خواهیم بود و مردم این منطقه فراغت و آسایش بیشتری داشته و بار ترافیکی آن روان تر می شود.
وی تصریح کرد: تمام تمرکز خود را در به ثمر رسیدن پروژه ها معطوف کردیم.
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان در این بازدید گفت: کلیه تمهیدات و تدابیر لازم برای بتن ریزی در هوای سرد براساس ضوابط و آیین نامه هایی که باید رعایت شود، دیده شده است.
مهدی حیدری با بیان اینکه هدف مجموعه مدیریت شهری و شورا اتمام پروژه های اولویت دار در همدان است، افزود: پروژه های مهمی همچون تقاطع غیرهمسطح غدیر و پل سردار شهید همدانی که رفت و آمد مردم را تحت تأثیر قرار داده و مختل نموده است، سعی شده ظرف کوتاه ترین زمان ممکن به اتمام برسد.
وی با بیان اینکه تمرکز تخصیص اعتبارات و همت بخش عمرانی شهرداری باید صرف تکمیل این دو پروژه مهم شود، افزود: این دو پروژه تأثیر مستقیمی بر زندگی، عبور و مرور و کیفیت زندگی روزانه مردم دارد.
حیدری بیان کرد: با توجه به ارتفاع پایین پل غدیر، پیشرفت فیزیکی و سهولت و حساسیت کمتری که در مسیر اجرای آن نسبت به پل شهید همدانی وجود دارد؛ این پروژه 2 یا 3 ماه زودتر از پل شهید همدانی به بهره برداری می رسد.
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: سیاست گذاری کلان شورا و شهرداری همدان انجام پروژه های عمرانی پل غدیر و پل شهید سردار همدانی است.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان نیز طی این بازدید گفت: پل تقاطع غیرهمسطح غدیر پل سه جهتی است که مسیر بلوار شهید سردار همدانی و از سمت دیگر میدان عاشورا را به بلوار آیت ا.... نجفی متصل می کند.
وحید علی ضمیر با بیان اینکه پروژه پل تقاطع غیرهمسطح غدیر از سال 98 آغاز گردیده افزود: طول کل این پروژه یک هزار و 950 متر است که 310 متر عرشه بتنی و مابقی طول رمپ های سه جهت است.
وی اظهار کرد: طول مُدُول فاز اول 110 متر است که حجم بتن ریزی به طول 800 مترمکعب شد. طول مُدول فاز دوم 135 متر است که بتن ریزی حجیم 930 مترمکعبی است و تا آخر سال نیز کار بتن ریزی فاز سوم آن انجام خواهد شد و بتن ریزی این پروژه به اتمام خواهد رسید.
وی با بیان اینکه تا 2 هفته آینده اجرای رمپ ها نیز آغاز خواهد شد، گفت: این پروژه در نیمه نخست سال آینده به اتمام خواهد رسید.

 

کدخبر: 759931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟