کردستانی ها در نه ماه منتهی به پایان آذرماه 2میلیارد و 300 میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند

به گزارش رکنا از کردستان؛ احمد فعله گری اظهار داشت: اولویت اصلی شرکت گاز استان کردستان در فصل سرد سال تامین گازبرای مصرف منازل مسکونی است ودر صورت لزوم مصرف گاز طبیعی صنایع و نیروگاه های تولید برق محدود می گردد.  

وی افزود : از ابتدای فروردین ماه تا پایان آذر ماه سال گذشته 2 میلیارد و 111 میلیون و 944 هزار و 732 مترمکعب گاز توسط مشترکان استان مصرف شد.

فعله گری اضافه کرد: در آذرماه امسال 377 میلیون و سه هزار و 906 مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف شد و این رقم در مدت مشابه سال گذشته 345 میلیون و 505 هزار و 861 مترمکعب بوده است که 9 درصد رشد داشته است.

فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه 13 آذر با 14 میلیون و 640 هزار و 992 مترمکعب بیشترین مصرف گاز در این ماه بود، گفت: بیشترین مصرف گاز در آذرماه در سال قبل مربوط به 14 آذر بود که مشترکان 13 میلیون و 79 هزار و 521 مترمکعب مصرف کردند.

وی یادآور شد : استفاده از پوشش مناسب، استفاده از پرده‌های ضخیم، استفاده از شیرهای ترموستاتیک و رعایت دمای رفاه (18تا 21درجه) و پوشش مناسب موتورخانه‌ها و تعمیرات لازم در آنها را به عنوان بخشی از راه‌های مصرف بهینه گاز توصیه می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد راهکارهای اساسی در مورد صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی گفت : البته راهکارهای زیادی برای صرفه جویی در مصرف گاز وجود دارد که می توان به دو جداره و عایق کردن در و پنجره ، عایق کاری سیستم حرارت مرکزی ، اصلاح موتورخانه ، بستن درب اتاق های که از آن استفاده نمی شود و خاموش کردن بخاری یا بستن شیر رادیات و ... اشاره کرد که برخی از آن ها نیازمند تغییرات ساختاری و اساسی در ساختمان و فضای مسکونی است .

فعله گری در پایان سخنان خود بیان داشت : بهتر است صرفه جویی را از ساده ترین راه ها شروع کنید ، با کم کردن دمای خانه و پوشیدن لباس گرم می توانید در مصرف گاز صرفه جویی قابل توجهی کنید؛ یعنی با کم کردن فقط یک درجه از دمای خانه، می توانید هزینه هایی را که صرف گرمایش منزل می شود تا پنج درصد کاهش دهید.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 759911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟