پنج شکارچی غیر مجاز در قزوین دستگیر شدند

به گزارش رکنا قزوین،مهدی طاهری افزود: این شکارچیان که در چهار گروه مختلف از این استان در حال شکار گونه‌های جانوری بودند، با گشتی‌های محیط زیست روبرو شده و سریعا دستگیر و به مراجعه قضایی معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: دو گروه از این شکارچیان که در منطقه طارم و الموت غربی آماده شکار شده‌ بودند،  قبل از شکار گونه‌های جانوری دستگیر شدند و از آن‌ها ۲ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز (قاچاق) کشف و ضبط گردید.

طاهری هم چنین در خصوص دستگیری شکارچیان دیگر در منطقه بویین زهرا و آبیک نیز اظهار داشت: این شکارچیان با داشتن سلاح شکاری و psp بادی که با فشار گاز پر می‌شود، اقدام به شکار ۱۰ قطعه پرنده وحشی از نوع کبوتر جنگلی، چاهی و خروس کولی کرده بودند.

این مسؤول با بیان اینکه در دستگیری شکارچیان منطقه بویین زهرا و آبیک، عوامل نیروی انتظامی نیز پای کار بوده و همکاری کردند، گفت: برای شناسایی و دستگیری این شکارچیان عوامل نیروی انتظامی کمک کردند که جا دارد از زحمات آن‌ها تقدیر و تشکر کنیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: از نظر قانونی هرگونه شکار و صید در هر نقطه ای جرم بوده و با متخلفان نیز با اشد مجازات برخورد می‌شود؛ بر همین اساس دستگاه قضایی در استان قزوین علاوه بر مجازات کیفری و حقوقی به ضبط سلاح و اموال شکارچیان و حتی ممنوعیت‌های دیگر اقدام می‌کند.

 
کدخبر: 759876 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟