برپایی موکب "مکتب فاطمی-مکتب سلیمانی "‌ در مخابرات اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان، در این گذر که در محل ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی این مجموعه واقع در خیابان چهارباغ بالا و با هدف آشنایی مردم با ابعاد مختلف مکتب فاطمی و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی برپا شده؛ روزانه برنامه هایی نظیر پذیرایی، سرود خیابانی، نمایش نماهنگ و مداحی اجرا می شود.

 

گفتنی است این گذر فرهنگی که از تاریخ 10 دی ماه سال جاری اجرایی شده، تا پنج شنبه 16 دی، پذیرای علاقمندان خواهد بود.

 

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در نگاه دشمنان

 

سپهبد حاج قاسم سلیمانی. این عزیز عزت آفرین از نخستین روزهای دفاع مقدس تا لحظه شیرین شهادتش یک دقیقه هم از تلاش و تعقیب متجاوزان به حریم و حریت این آب و خاک فروگذار نکرد و به چنان جایگاهی رسید که دشمنانش نیز نمی توانند ویژگی های ممتاز وی را بیان نکنند.

 او چون صدای صداقت و ساحل امن صلابت بود که یک جهان در کرانه های کرامتش گُم می شد اما کسی متوجه او نشد، این سردار سربلند، آرامش آفرینی ناآرام بود که قلعه قلب همه آزادگان دنیا را فتح و تاریخ طوبای طهارت را در تسخیر خود داشت لکن ما در شناخت عظمت وجودیش ناتوان بودیم.

 

این شهید شامخِ شورانگیز با اکسیر اخلاص و روحیه انقلابی، همه قدرت های متجاوز را به چالش کشیده و جان تازه ای به جهان اسلام بخشیده بود و به همین دلیل نیز جنایتکاران با تمام توان و گستردن انواع دام های شیطانی در پی مهار و محدود کردن این موج معجزه آسای قرن بودند و وجودش را مانع حیات خود تلقی می کردند.

 

اینک و در دومین سال غروب خورشید وجودش ، گوش هوشمان را مهیا می کنیم تا زلال سیمایش را از زبان دشمنانش به تماشا بنشینیم.

 

اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا: ژنرال قاسم سلیمانی دشمن من است ولی من برای او احترام ویژه ای قائل هستم.

 

نشریه آلمانی اشپیگل: قاسم سلیمانی، مردی موفق تر از فرماندهان آمریکایی است، کسی که حاضر نیست در خانه بماند و نیروهای خود را به جبهه نبرد بفرستد.

 

مک‌کریستال، ژنرال آمریکایی: قاسم سلیمانی جزء کاریزماتیک ترین رهبران نظامی جهان است اما او را کسی به درستی نمی شناسد.

 

نشریه لوموند فرانسه: او قویترین مرد خاورمیانه و چگوارای ایران است و ایرانیان به او عشق می ورزند.

 

جان مگوایر از افسران سابق سیا: قاسم سلیمانی قویترین مامور مخفی در خاورمیانه است که هیچکس او را نمی بیند.

 

جان کری وزیر امور خارجه سابق آمریکا: برای یکبار هم که شده مایلم قاسم سلیمانی را از نزدیک ببینم.

 

زلمای خلیل زاد، سفیر سابق آمریکا در امور افغانستان: همانقدر که مقامات آمریکایی سلیمانی را به جنگ افروزی متهم می کنند، او در ایجاد صلح در منطقه نیز فعال بوده است.

 

نشریه آمریکایی ویکلی استاندارد: قاسم سلیمانی آقای همه فن حریف ایران است ، آیا کاری هست که او نتواند انجامش بدهد؟

 

ژنرال ترائوس، رئیس ستاد مشترک سابق ارتش آمریکا: قاسم سلیمانی فردی بسیار توانمند و زبده و دشمنی شایسته برای رقیبان و دشمنان خود است.

 

مجله آمریکایی فارین پالیس: با مدیریت ژنرال سلیمانی دشمنان ایران در عراق به دوست تبدیل شدند و اکنون آنها دارند برای ایران در سوریه می جنگند.

 

روزنامه پروتوم آلابنگلادش: قاسم سلیمانی برترین کارشناس نظامی جهان است که نامش در صدر فهرست ضربه زنندگان به سازمان های سیای آمریکا و موساد اسرائیل است، او توانسته است فاصله یک هزار و ۵۰۰ کیلومتری لبنان تا تهران را به صفر برساند بطوریکه مقامات اسرائیل از دفتر سپاه قدس بیشتر از سلاح هسته ای می ترسند.

 

موسسه امریکن اینترپرایز: قاسم سلیمانی بدون طی مراحل عالی آموزشی به موفق ترین فرمانده نظامی تبدیل شده که برای شناخت علت کامیابی های جسورانه این قهرمان جنگی و وطن پرست واقعی باید رمز موفقیت هایش را دریابیم.

 

پامپوئو ، رئیس اسبق سازمان سیاه و وزیر امور خاجه سابق آمریکا: من سال ۹۶ (۲۰۱۷) درباره رفتار و اقدامات ایران در عراق برای ژنرال سلیمانی نامه ای نوشتم و منتظر پاسخش ماندم، اما ایشان اصلا حاضر نشد که نامه من را باز کند و بخواند.

 

دیوید برون، فرمانده سابق نظامیان آمریکا در عراق: قاسم سلیمانی را فردی ماهر ، کامل و خلاق و فرمانده ای بسیار توانا، حرفه ای و کارآزموده یافتم که خصوصیات یک فرمانده موفق و متین در وجود او به شکل محسوسی پیدا بود.

 

سفیر وقت آمریکا در عراق: ژنرال قاسم سلیمانی یک شخصیت برجسته نظامی است که امروز بر سایه ها فرماندهی می کند.

 

روزنامه تایمز آمریکا: قاسم سلیمانی عامل اصلی و بزرگ درماندگی آمریکا در منطقه و غرب آسیا است.

 

نیویورگ تایمز: او یک دشمن بزرگ و خطرناک است که مورد تنفر ما و مورد تحسین و توصیف افکار عمومی است.

 

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: پیشنهاد می کنم در یک عملیات محرمانه و غافلگیرانه ژنرال سلیمانی را ترور کنیم تا خیالمان در منطقه راحت باشد و نیروهایمان هم در امان باشند.

 

مدیر موسسه بین المللی دانشگاه مریلند: قاسم سلیمانی هم اکنون محبوب ترین شخصیت از نظر مردم ایران است.

 

مارک گریچ کارشناس موسسه دفاعی آمریکا: ژنرال قاسم سلیمانی یکی از ۱۰ چهره متفکر برتر در عرصه امنیتی و دفاعی جهان است که اثر انگشت او از یمن تا سوریه پیداست.

 

جک کین، فرمانده سابق نیروی زمینی آمریکا: من فکر نمی کنم‌ تا قاسم سلیمانی زنده است، کار ما بسامان برسد، چونکه همه مخالفان در مقابل استراتژی های او درمانده شده اند.

اصفهان_بهمن راعی

کدخبر: 759247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟