تعامل با ذینفعان سرلوحه کار شرکت گاز ایلام است

به گزارش  رکنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام، عباس شمس اللهی در دیدار با دادستان ایلام افزود: دستورات قضایی در جلسات اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید راهگشا است و انتظار می رود این موضوع همچنان استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ روستا در سطح استان هنوز کار گازرسانی در آنها انجام نشده است، اظهار داشت: از این تعداد، مجوز گازرسانی به ۴۰ روستای استان اخذ و در حال حاضر در مرحله انتخاب پیمانکار و فرآیند مناقصه می باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: استان ایلام یکی از مناطق سبز کشور می باشد که ۱۰۰ درصد شهری و ۹۷ درصد جمعیت روستایی آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند. شمس اللهی خاطرنشان کرد: مراجعات مردمی و درخواست گازرسانی به مناطق حاشیه ای خارج از حریم مناطق شهری و روستایی یکی از مشکلاتی است که شرکت گاز استان با آن مواجه است، انتظار می رود آحاد مختلف مردم قبل از ساخت و ساز به نهادهای ذیربط مراجعه کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه طلب گازبهای این شرکت بیت المال است و علیرغم پیگیری های متعدد، تاکنون اقدامی صورت نگرفته است، گفت: شرکت های پتروشیمی و کارخانه سیمان ایلام بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان بدهکار می باشند ولی به بهانه های مختلف از پرداخت گاز بها خودداری می کنند.

شمس اللهی افزود: عودت این بدهی‌ها باعث تامین هزینه های پروژه های اجرایی آتی و در دست اقدام می شود. دادستان ایلام در این دیدار از خدمات ارزنده شرکت گاز به خاطر گازرسانی به مناطق مختلف استان و همچنین ارائه خدمات‌رسانی مطلوب و پایدار به آحاد مختلف مردم قدردانی کرد و گفت: گازرسانی به مناطق مختلف کمتر توسعه یافته باعث کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها می شود.

عبدالوهاب بخشنده افزود: هرگونه خدمات رسانی به مناطق حاشیه‌ای و خارج از حریم قانونی می‌بایست در چارچوب قوانین جاری و طبق تصمیمات نهادهای ذیربط متولی انجام شود تا در آینده با مشکلات روبرو نشوند.

وی اظهار داشت: در جهت احصای بیت المال و کمک به توسعه گازرسانی به مناطق محروم، پرداخت گازبها توسط شرکت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی که دارای درآمد هستند، الزامی است. دادستان ایلام در پایان این دیدار بر کنترل رعایت حریم خطوط لوله و تاسیسات گاز و حفاظت از آن تاُکید کرد.

ایلام، کوثر موسوی 

 

کدخبر: 758601 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟