رئیس شورای اسلامی شهر تهران: مقداری تجهیزات مترو برای آزمایش به قم قرض داده می‌شود

به گزارش رکنا از قم، مهدی چمران در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی درباره کمک مترو تهران به مترو قم، ‌اظهار داشت: کمک‌ها آن طوری که تصور می‌کنید نیست بلکه مقداری تجهیزات است که برای آزمایش و تست به قم قرض داده می‌شود و به عبارتی واگن‌ها نیز که برای تست به قم ارسال می‌شود به تهران باز خواهد گشت.

وی افزود: البته اگر میزان تجهیزات تولید شده مترو آنقدر زیاد باشد که مترو تهران را کامل تأمین کند، ایرادی برای ارسال به دیگر شهرها ندارد ولی اکنون مترو تهران در شرایط سختی است و کمک‌های این چنینی عملیاتی نیست البته قرض دادن مبحث دیگری محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره بودجه ۵ هزار میلیاردی اختصاص یافته به مترو گفت: باید دولت این بودجه را در نظر گیرد که البته اکنون بعید می‌دانم در بودجه ۱۴۰۱ در مجلس و دولت این قضیه محقق شود البته ما تلاش می‌کنیم که آن را به دست آوریم البته سخت است چرا که نمی‌خواهند سقف بودجه را تغییر دهند.

چمران بیان داشت: هنوز تصمیمی قطعی در مجلس گرفته نشده نمایندگان پیشنهاداتی دارند و ما با کمیسیون‌های مرتبط مداوم جلسه می‌گذاریم تا آنها را توجیه کنیم و سرانجام پیشنهادات خوبی به کمیسیون تلفیق برود.

نظری/ قم

 

کدخبر: 758490 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟