عمارت ساعت" تبریز مرمت و بازسازی می‌شود

به گزارش خبرنگار رکنا از تبریز، رضا جان‌فشان،  در جلسه‌ هماهنگی برای اجرای طرح مرمت عمارت تاریخی ساعت، افزود: باید اقدامات لازم در خصوص مرمت و ساماندهی بخش‌های مختلف عمارت ساعت را در ماه‌های آینده، آغاز و آن را مقاوم‌سازی کرد.

وی با اشاره به ارزش تاریخی عمارت ساعت، اظهار داشت: این عمارت تاریخی اولین ساختمان شهرداری کشور است که با حدود ۱۰۰ سال قدمت دارای معماری خاصی بوده و باید برای حفظ آن به آیندگان به بهترین نحو ممکن مرمت شود.

سرپرست شهرداری منطقه هشت تبریز گفت: به منظور حفظ و نگهداری این عمارت تاریخی، در سال‌های اخیر اقدامات متعدد مرمتی مانند احیا و مرمت پایه‌های محوطه عمارت، احیا و مرمت ایوان‌ها، تعویض پنجره‌های فرسوده، خاکبرداری آب انبار، مرمت و تجهیز سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر مستقر در این عمارت، نقاشی دیواری فرش تبریز بر سقف اتاق شهردار واقع در عمارت، بندکشی پله‌ها، تعمیر ساعت شهری و مرمت و ساماندهی ناودان‌های عمارت توسط شهرداری اجرا شده است.

جان فشان، ادامه داد: برای مرمت عمارت تاریخی ساعت، جلسات متوالی با مشاور طرح مرمت عمارت ساعت و کارشناسان مرمتی برگزار خواهد شد تا اصول مرمت به صورت علمی و طبق اصول مرمت انجام شود.

 «عمارت تاریخی ساعت» به عنوان نماد تبریز با قدمت حدود ۸۲ ساله در حال سپری کردن عمر مفید خود است و مرمت آن در حقیقت به منزله پاسداشت حافظه تاریخی مردم این کهن شهر به شمار می‌رود.

این عمارت یا «عمارت شهرداری تبریز» از بناهای شاخص، دیدنی و یادگار جریانات مختلف سیاسی و فرهنگی کلانشهر تبریز است که به سبک معماری نئو گوتیک آلمانی ساخته شده و به شکل عقابی است که بال های خود را باز کرده است؛ برج این بنا ساعتی دارد که سر هر ساعت یک‌بار به صدا در می آید و این زنگ مدت ۸۲ سال است با فکر و ذهن شهروندان عجین شده است.

کدخبر: 758332 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟