از رهایی ۶ محکوم به قصاص خبر داد

به گزارش رکنا قزوین،علی شعبانی با بیان اینکه ۴۶ درصد رسیدگی به پرونده‌ها در شورای حل اختلاف استان قزوین با سازش همراه بوده است تاکید کرد:  آثاری که در اثر صلح و سازش در جامعه ایجاد می‌شود به مراتب بسیار بیشتر از آثاری است که در نتیجه قضاوت و صدور حکم ایجاد می شود.

وی افزود: زمانی که طرفین در یک دعوا به صلح و سازش می‌رسند بعد از آن پرونده جدیدی نداریم، ولی در صدور حکم قضایی هر قدر هم این حکم عادلانه و جامع باشد طرفین بعد از آن به اقناع نمی‌رسند و با عناوین مختلف اعتراض‌هایی را در دعاوی مطرح می‌کنند و این موجب آسیب به جامعه می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه یکی از سیاست‌های قوه قضاییه توجه ویژه به مقوله صلح و سازش  است گفت: با توجه به همین رویکرد،اقدامات فراوانی در زمینه صلح و سازش صورت گرفته است و خوشبختانه در سال جاری ۴۶ درصد پرونده‌ها منجر به مصالحه شدند.

وی در ادامه از بازگشت ۶ محکوم به قصاص از ابتدای سال جاری با تلاش شورای حل اختلاف  استان قزوین خبر داد وگفت: با گذشت اولیای دم و همچنین تلاش‌های مسئولان قضایی،شورا‌های حل اختلاف،مصلحین قرآنی و بهره‌گیری از ظرفیت صلح و سازش  از ابتدای سال جاری۶ محکوم به قصاص به زندگی بازگشتند.

 

کدخبر: 758310 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟