بازگشت پیکر پاک شهید پس از ۳۳سال

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل ؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: پیکر مطهر شهید قادر عبدالهی بعد از ۳۳سال انتظار روز سه شنبه به آغوش خانواده خود باز می‌گردد.

 یاسر شاهی شامگاه شنبه در دیدار با خانواده معظم شهید قادر عبدالهی اظهار کرد: پیکر مطهر شهید والامقام که مورد شناسایی قرار گرفته روز سه شنبه ۱۴دی ماه وارد فرودگاه اردبیل و با استقبال مردم و مسئولان روز چهارشنبه تشییع و تدفین می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرام شیعه زمان خلقت انسان، خداوند والاترین مقام را به شهید عطا کرده است، عنوان کرد: رمز آن این است که دین و مذهب تا ابد باقی بماند و برای بقای آن دادن خون لازم است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل بیان کرد: برای قرآن و اسلام باید انسان‌های پاک تربیت شود تا در زمان لازم برای دین فداکاری کنند و شهدا جان خود را برای دین و اسلام فدا کردند و به امر، ولی زمان خود لبیک گفتند.

شاهی یادآور شد: حکمت الهی بر این محقق شده پیکر شهید این رزمان شناسایی و به آغوش ما برگردد و طبق هماهنگی‌های به عمل آمده همه دستگاه‌های اجرایی و نظامی پای کار هستند تا مراسم شایسته در خور و شأن شهید انجام شود.

وی ادامه داد: شهید والامقام ۲۱تیر سال۶۷ در مناطق عملیاتی به فیض شهادت رسیده که پیکر مطهرش بعد از ۳۳سال شناسایی نهایتاً روز سه‌شنبه به آغوش مردم خود بازمی‌گردد.

به گفته این مسئول مراسم شبی با شهدا و برگزاری یادواره شهدا در حسینیه محله ملاباشی برگزار می‌شود و همزمان پیکر مطهر شهید گمنام وارد استان شده و برای خاکسپاری به شهرستان اصلاندوز بدرقه می‌شود.

 

کدخبر: 758043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟