همه روستاهای قم تا پایان سال آینده از شبکه آبرسانی برخوردار می‌شود

به گزارش رکنا از قم، علی جان صادق پور در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد مردم شهر قم و ۸۷ درصد مردم روستاهای استان به آب سالم و بهداشتی دسترسی دارند و تلاش برای آب‌رسانی به همه روستاها به صورت مستمر دنبال می‌شود.

وی افزود: درحال حاضر بیش از ۳۸۰ هزار انشعاب آب و ۱۳۱هزار انشعاب فاضلاب در قم فعال است،‌ همچنین این استان دارای سه‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال آب و یک هزار و ۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب است.

وی ادامه داد: قم دارای تصفیه خانه‌های مجهز آب و فاضلاب است و کل شبکه آب و فاضلاب فعال استان از طریق سامانه‌های الکترونیکی قابلیت رصد و پایش مستمر دارد،‌ همچنین شرکت آب و فاضلاب استان از طریق آزمایشگاه‌های تحت اختیار، کیفیت آب مورد استفاده مردم را پیوسته کنترل می‌کند.

صادق‌پور گفت: طی یکسال گذشته نیز اقدام‌هایی همچون ایجاد،‌ اصلاح و بازسازی ۱۱۲ کیلومتر شبکه آب؛ حفر،‌ تجهیز و مرمت ۲۵ حلقه چاه،‌ واگذاری حدود ۱۰هزار انشعاب آب و ایمن سازی مخازن و تجهیزات مورد استفاده شرکت آب و فاضلاب استان، انجام شده‌است.

وی با اشاره به این که طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌ آب و فاضلاب قم به صورت پیوسته اجرا می‌شود،‌ افزود: از جمله طرح‌های در دستور کار این شرکت طرح آبرسانی به ۱۸ روستای قمرود،‌ توسعه مخازن آب استان،‌ احداث تصفیه خانه جدید، اجرای فاز سوم آبرسانی به کهک و حفر ۱۱ حلقه‌چاه در مناطق مورد نیاز است که در همین رابطه حفر چاه در شهر سلفچگان به دلیل ممانعت چند کشاورز با مشکل رو به رو شده‌است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: در زمینه توسعه شبکه انتقال فاضلاب قم با توجه به اعتبارهای خوبی که در جریان سفر رییس جمهوری به این طرح اختصاص یافت، اقدام‌های لازم را برای گسترش این طرح در سطح وسیعی از شهر را انجام خواهیم داد.

وی همچنین با توصیه به رعایت سرانه مصرف آب در قم، تاکید کرد: سرانه مصرف آب در این استان با همراهی مردم باید به حدود ۸۰ لیتر برسد و این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای توجه دادن مردم به ضرورت آن است.

وی ادامه داد: خدمت رسانی به مردم در شرکت‌آبفای استان امری شبانه‌روزی است و همه شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۲ به صورت ۲۴ ساعت از خدمت مورد نیاز خود در بخش‌های مرتبط با حوزه آب و فاضلاب برخوردار شوند.

نظری/ قم

 

کدخبر: 757983 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟