حل مشکلات واحد‌های تولیدی کردستان اولویت کارگروه موانع تولید است

به گزارش رکنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در  یکصد و هفتادو مین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان در سنندج،  وظیفه این کارگروه را حمایت از واحدهای تولیدی و کمک به رونق تولید استان دانست و اظهار کرد: این کارگروه باید در راستای تسهیل و آسان‌سازی واحدهای تولیدی تلاش کند.

وی به نقش تاثیرگذار بانک‌های استان در روند تولید و اشتغال استان اشاره کرد و گفت: شبکه‌های بانکی موظفند از واحدهای تولیدی استان حمایت کنند و توجه ویژه‌ای به روند فعالیت‌های تولیدی داشته باشد.

استاندار کردستان تصریح کرد: تبصره (۱۸) در استان باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد و از ظرفیت‌های استان به بهترین شکل استفاده کرد.

وی تاکید کرد: واحدهای تولیدی کارشناسی شده جهت بررسی باید به کارگروه موانع تولید معرفی شود.

زارعی‌کوشا همچنین به فعال شدن زنجیره فولاد اشاره کرد و افزود: پهنه آهنی باید در اختیار این پروژه قرار گیرد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان هم گفت: تسهیلات سرمایه در گردش به ۱۵ واحد تولیدی در بخش صنعت پرداخت می‌شود.

محمد دره‌وزمی پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان و حمایت از واحدهای فعال و رفع موانع پیش روی تولید را از  اهداف کارگروه برشمرد.

وی تاکید کرد: در این کارگروه مصوب شد تسهیلات ۱۵ واحد تولیدی در بخش صنعت پرداخت شود.

دره‌وزمی تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۹ واحد تولیدی در استان با بانک ها مشکل دارند در این راستا در این کارگروه مصوب شد بانک های عامل مشکلات با واحدهای تولیدی را حل کنند.

 

 طرح زنجیره فولاد در استان که از سال ۹۳ در استان کلید خورده و در سال ۹۴ تصمیماتی اندیشیده شد که از خام فروشی جلوگیری شود در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد تولید فولاد محور تولید استان باشد و به عنوان مصوبه جلسه مورد تایید قرار گرفت.

شرکت صنایع فولاد استان، شرکت جلال الماس کاسپین، شرکت کانیا نوربرزین، شرکت روان گستر توان غرب، شرکت نگین رفاه زاگرس و واحد تولیدی مصطفی موسی زاده از شرکت ها واحدهای تولیدی مشکل دار بودند که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند و جهت رفع مشکل آنها راهکارهایی ارایه شد.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 757716 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟