استقبال یزدی ها از اهدای خون/ کمبود نیرو چالش اصلی اداره کل انتقال خون استان

به گزارش رکنا از یزد؛ دکتر نقی تقوائی با حضور در دفتر رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با اشاره به حیاتی بودن سازمان انتقال خون و ارائه محصولات نوین انتقال خون و میزان سلامت خون افزود: اهداکنندگان سرمایه های انتقال خون هستند. 

وی با اشاره به تعامل دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل انتقال خون یزدگفت: تعامل بسیار خوبی در زمینه های مختلف اداری ، مالی، آموزشی ، پژوهشی و غیره بین دانشگاه علوم پزشکی و انتقال خون استان برقرار است که امیدوارم این همکاری گسترش یابد.

مدیر کل انتقال خون استان با اشاره به اینکه استان یزد به یکی از قطب های درمان کشور تبدیل شده است در خصوص وضعیت اهدای خون در استان هم گفت: با توجه به اینکه حدود 40 درصد از اشغال تخت های مراکز درمانی استان مربوط به هموطنانی است که از استان های همجوار مراجعه می کنند، در حال حاضر ذخایر خون و فرآورده های خون دراستان در وضعیت مناسبی قرار دارد و تمام تلاش کارکنان این مجموعه پاسخگویی کامل به درخواست های مراکز درمانی است و حتی گاهی مواقع استان های همجوار که اعلام نیاز کنند پاسخگوی آنها نیز هستیم.

تقوائی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در انتقال خون استان گفت: سال 1391 که من به عنوان مدیر معرفی شدم، این اداره کل بیش از صد نفر نیروی انسانی داشت ولی الان با توجه به اینکه حجم کارها گسترده تر شده تعداد نیروی انسانی به حدود 80 نفر رسیده است.

وی با اشاره به پایین بودن سواد انتقال خون برخی پزشکان و متخصصین گفت: متاسفانه یکی دیگر از چالش های پیش روی اداره کل پایین بودن سواد انتقال خون برخی پزشکان و متخصصین انکولوژی است که اگر تدابیری اندیشه شود که دانشجویان رشته پزشکی یک واحد درسی در حوزه انتقال خون را بگذرانند تا حد زیادی این چالش برطرف می شود.

در ادامه جلسه  رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با حیاتی خواندن انتقال خون گفت: انتقال خون یکی از سازمان هایی است که چه در مواقع عادی و چه در مواقع بحران در نجات جان بیماران نقش کلیدی دارد.

دکتر عمید الدین خطیبیافزود: از تلاش شبانه روزی مدیر کل و کارکنان اداره کل انتقال خون استان که در راستای تامین خون سالم و کافی برای بیماران خدمت می کنند، تشکر می کنم و تا بحال شکایتی بابت کمبود خون و فرآورده های آن از بیمارستان های استان دریافت نکردیم.

وی در پایان صحبت های خود با تاکید بر گسترش تعامل بین طرفین درباره پرداخت مطالبات بیمارستان ها و تامین نیروی انسانی قول مساعد داد.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 757237 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟