اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کتابخانه مرکزی قم

به گزارش رکنا از قم، محمد مهدی اسماعیلی روز پنجشنبه با اشاره به جلسه امروز رییس جمهور با فعالان فرهنگی استان قم افزود: در حوزه زیرساخت های مجموعه های متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان قم اقدامات خوبی صورت گرفته که باید این اقدام‌ها گسترش و تکمیل یابد.

وی تصریح کرد: اولویت اصلی ما در این سفر این است که مجموعه هایی که نیاز به تکمیل زیرساخت‌ دارد، در اولویت ها باشد تا در اختیار مردم عزیز قرار بگیرد.

وی درباره اقدامات تکمیلی زیرساخت های تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی قم گفت: در سفر گذشته که به استان قم داشتیم جمع‌بندی‌هایی برای مصوبات این موضوعات داشتیم که اعتبارات خوبی برای تالار و کتابخانه مرکزی قم در نظر گرفته شده‌است و ۱۵ میلیارد تومان برا ی تکمیل و تجهیر کتابخانه مرکزی استان قم در نظر گرفته شده‌است و پیش بینی کرده‌ایم تا پیش از نوروز این کتابخانه افتتاح شود.

وزیر فرهنگ ادامه داد: همچنین تالار مرکزی دارای امکانات خوبی است که البته نیاز به ارتقای وضعیت دارد که از جمله می‌توان به ارتقای پلاتو تئاتر و هنرهایی مانند خوشنویسی و تئاتر اشاره کرد. چرا که قم در حوزه‌های خوشنویسی جایگاه کم نظیری دارد. خوشنویسی به عنوان یکی از هنرهای ایرانی اسلامی به شمار می‌رود که اگر در این شهر تقویت شود آثار هنرمندان شهیر این حوزه می تواند در جهان اسلام مورد توجه قرار بگیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: از سیاست‌های جدی ما در دولت سیزدهم این است که آثار هنری به ویژه در حوزه های خوشنویسی را در نمایشگاه ها و جشنواره های منطقه‌ای مشارکت بدهیم تا بتوانیم به اقتصاد این هنر کمک کنیم.

هیات دولت روز پنجشنبه به قم سفر کرد،‌ در جریان این سفر موضوع هایی چون اشتغال، آب، مسکن و مسائل اجتماعی و شهری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، همچنین انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس جمهور را در این سفر همراهی می کنند و قرار است در برنامه‌های مختلفی همچون بازدید از طرح های عمرانی حضور یابند.

نظری / قم

 

کدخبر: 757037 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟