کلاهبرداری میلیاردی به بهانه فروش اسلحه شکاری/ پلیس کرمانشاه وارد عمل شد

به گزارش رکنا از کرمانشاه، سردار علی اکبر جاویدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از مراجعه چند نفر از شهروندان کرمانشاهی به پلیس فتا مبنی بر اینکه از یک فروشگاه اینترنتی اقدام به خرید اسلحه شکاری دارای مجوز کرده و پس از واریز مبالغ زیادی به حساب مدیر فروشگاه، سلاحی به آن ها تحویل نشده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس فتا با دریافت این گزارش رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار داده و با انجام کارهای اطلاعاتی و بررسی های فنی موفق به شناسایی 3 عضو یک باند کلاهبردار در استان کردستان شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: ماموران با شناسایی مخفیگاه متهم، به استان مورد نظر اعزام و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه هر 3 نفر را دستگیر و به کرمانشاه منتقل کردند.

سردار جاویدان بیان کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی ها به ایجاد 2 فروشگاه اینترنتی جعلی در شبکه های اجتماعی با موضوع فروش اسلحه شکاری دارای مجوز اعتراف و عنوان کردند با جلب اعتماد افراد تاکنون مبلغ 10 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و سپس با وجوه بدست آمده اقدام به خرید ارز کرده اند.

وی در پایان و با تاکید بر اینکه طبق قوانین کشوری خریدوفروش اسلحه جرم است گفت: فروشگاه‌های فروش اسلحه شکاری در فضایی مجازی فاقد مجوز هستند و در بیشتر مواقع به‌قصد کلاه‌برداری ایجاد می‌شوند از این رو شهروندان باید در این خصوص مراقب بوده و فریب تبلیغات افراد سودجو را نخورند.

 

کدخبر: 756905 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟