مشهد میزبان نخستین نشست بین المللی دهکده تجاری هشت

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، محمدحسین خسروی دبیر کمیته بین الملل اجلاس گفت: در این نشست بین المللی که با حضور مهمانانی از مدیران و نمایندگان اتاق های بازرگانی مشترک خارجی و همچنین هیات های تجاری از ۸ کشوربرگزار خواهد شد، موضوعاتی همچون مواد غذایی، کشاورزی، گردشگری سلامت، نساجی، انرژی، تکنولوژی، آرایشی و بهداشتی و ساختمان مورد بررسی ظرفیت ها و همکاری قرار خواهد گرفت.

محمد حسین خسروی افزود: هیات های تجاری کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، هند، قطر، ترکیه، کویت و ارمنستان تاکنون حضور خود را قطعی و رایزنی با دومین اقتصاد بزرگ دنیا کشور چین برای حضور در این نشست بین المللی ادامه دارد.

وی هدف از برگزاری اجلاس را بررسی ظرفیت های تجاری کشورهای عضو پیمان های اقتصادی بین المللی و منطقه ای و نقطه هدف جمهوری اسلامی ایران بیان و افزود، کشورمان در موقعیت استراتژیک غرب آسیا به مثابه پلی بین شرق و غرب منطقه قرار گرفته و کشورهای مختلف از جمله همسایگان ایران علاقه زیادی به توسعه مناسبات تجاری و ترانزیتی با ما دارند و تشکیل پیمان های منطقه ای همچون شانگهای، اکو، اوراسیا و.. با حضور فعال ایران تاییدی بر اهمیت ژئوپلتیک ایران است.

خسروی ادامه داد: در حالی که اقتصاد کشورمان با تحریم های بی سابقه و ظالمانه خارجی روبروست ولی همانطور که رهبر انقلاب و رئیس جمهور نیز تاکید کرد اند، ما می توانیم از تهدید تحریم یک فرصت بسازیم و برگزاری نخستین نشست بین المللی دهکده تجاری هشت با رویکرد توسعه خارجی بر همین مبنا و کمک به شناساندن ظرفیت های اقتصادی کشورمان و ایجاد بازارهای جدید برای محصولات صادرات محور است.

دبیر کمیته بین الملل اجلاس، زمان برگزاری این نشست را سوم تا پنجم اسفند ماه سال جاری و به میزبانی کلان شهر مشهد مقدس عنوان کرد.

آدرس دبیرخانه مرکزی نشست بین المللی دهکده تجاری هشت، مشهد- شهرک غرب، بین فلاحی ۴۱ و ۴۳ پلاک ۶۴۹ طبقه اول واحد ۱۰۱ بوده و همچنین تلفن تماس ۰۵۱۳۶۲۰۲۱۶۹ و ۰۹۰۲۹۳۷۰۸۴۴ پاسخگوی مدیران و علاقه مندان به اطلاعات بیشتر خواهد بود.

دیپلماسی فعال اقتصادی، نیازمهم کشور در شرایط سخت کنونی است، لذا اولین گام برای آغاز تجارت با یک کشور آشنایی با فضای تجاری و تجار و بازرگانان کشور مقصد و توانمندیهای تولیدی ، کیفیت کالاهای صادراتی و مزیت های رقابتی کالا و خدمات ایران در بازارکشورهای مدنظردر مقایسه با سایر رقبا است. 

کدخبر: 756880 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟