‍ ‍ استاندار لرستان: فولاد ازنا راه اندازی خواهد شد

به گزارش رکنا از لرستان،  در ادامه پیگیری ها برای تعیین تکلیف پروژه های استان جلسه ای با حضور استاندار لرستان، تورک معاون دادستان تهران، گودرزی نماینده شهرستان های دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مالک کارخانه فولاد ازنا، سرمایه گذار جدید مجموعه و معاون بانک صنعت و معدن و نمایندگان دستگاه‌های نظارتی برگزار شد.

استاندار لرستان در خصوص این جلسه گفت: نحوه واگذاری کارخانه فولاد ازنا به خریدار جدید، توان مالی، صلاحیت فنی و اجرایی و همچنین جدول زمانبندی راه اندازی کارخانه از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که پس از بررسی و تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ شد.

دکتر زیویار اظهار داشت: این کارخانه هم اکنون حدود ٨٥ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از فن آوری روز برخوردار بوده که روند اجرایی کارخانه به علت مشکلات قضایی مالک آن در گذشته، متوقف مانده است .

وی افزود: در این جلسه تصمیم بر آن شد توافق بین خریدار و فروشنده با نظارت دادستانی تهران و کمک استانداری لرستان حاصل شده و تا ۲۰ دی ماه سال جاری قیمت کارشناسی کارخانه انجام شده و عملیات اجرایی آن توسط مالک تا بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز شود .

استاندار لرستان در ادامه بیان داشت: به منظور اثربخشی اقدامات و تصمیم سازی بهتر، نمایندگانی از هر سه قوه در این جلسه حضور داشتند و تاکنون برای اتمام و آغاز به کار این کارخانه پیگیری های فراوانی در استان و در سطح ملی از طریق روٌسای قوا صورت گرفته است.

دکتر زیویار تصریح کرد: در راستای راه اندازی کارخانه فولاد ازنا از تمام ظرفیت ها و راهکارها برای این مجموعه با اهمیت استفاده خواهد شد و همچون گذشته از هیچ کمک و مساعدتی دریغ نمی شود .

وی با اشاره به اینکه بسیار مهم است خریدار صلاحیت لازم برای تکمیل پروژه و آغاز بهره برداری از این مجموعه عظیم را داشته باشد، تاکید کرد: همه دستگاههای اجرایی ذیربط با هدف تسهیل در امورات بطور همزمان اقدامات لازم را برای انتقال سهام و راه اندازی این کارخانه مهم انجام دهند چرا که این پروژه یک سرمایه ملی و استانی است و نباید راکد بماند و هر چه سریعتر مقدمات فعال شدن و بهره برداری از آن فراهم شود .

گلاره پروازی/لرستان

کدخبر: 756485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟