حجم ویدیو: 4.76M | مدت زمان ویدیو: 00:00:38

به گزارش رکنا در همدان، محمد مددی اظهار داشت: این تعداد گواهینامه انطباق صادراتی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه صادر شده که حاکی از افزایش رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: بی تردید توسعه بازارهای بین المللی با اجرای هوشمندانه فرآیندهای استاندارد سازی با شتاب بیشتری انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان یکی از مهمترین محورهای توسعه اقتصادی برای هر کشوری را صادرات و توجه به رونق آن دانست و تاکید کرد: این مهم نباید دور از اهداف اصلی و امور زیربنایی باشد.

مددی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، ۶ قلم خشکبار شامل پسته، کشمش، خرما، برگه زردآلو، زیره و زعفران مشمول اجرای مقررات استاندارد اجباری است و صادرات این محصولات در صورت تایید استاندارد انجام می‌شود.

به گفته او حمایت از تولیدات دانش‌بنیان، برندسازی محصولات بومی، تدوین بسته حمایتی برای فعالان اقتصادی و صدور نشان حلال اقداماتی است که برای تقویت کالای داخلی و توسعه صادرات محصولات همدان در بازارهای جهانی صورت می گیرد.

مددی با تاکید بر حمایت استاندارد از فعالان اقتصادی گفت: در سالهای اخیر آسان‌سازی فرآیند صادرات کالاهای مشمول استاندارد اجباری و واردات مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای در دستور کار قرار گرفت و منجر به تدوین بسته های حمایتی در سازمان ملی استاندارد شد و در همدان نیز به اجرا درآمد.

به گزارش ایرنا، مجموع فرآورده های دارای نشان کاربرد علامت استاندارد در استان همدان به ۶۷۰ می رسد که بازرسان و مدیران کنترل کیفیت بر فرآیند تولید آنها نظارت می کنند.

 
 

 

کدخبر: 756415 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟