مصرف بیش از سه و نیم میلیارد مترمکعب گاز در پاییز امسال خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار رکنا ، فرشید دشتی گفت: از این میزان ۲ میلیارد و ۷۱۱ میلیون مترمکعب در بخش خانگی و تجاری، ۵۰۱ میلیون در بخش نیروگاهی و ۳۲۵ میلیون در حوزه فولاد و سیمان مصرف شده و ۲۰۸ میلیون مترمکعب هم تحویل بخش حمل و نقل استان شده است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان مصرف گاز استان در پاییز امسال مربوط به آذر ماه با مصرف یک میلیارد و ۴۵۱ میلیون مترمکعب بود که از این مقدار ۸۰ درصد در بخش خانگی و تجاری مصرف شد.

مدیر بهره برداری شرکت گاز خراسان رضوی گفت: میزان گاز تحویلی به بخش نیروگاهی استان نیز در آذر ماه امسال ۱۵۲ میلیون مترمکعب بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱۰ درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه مصرف گاز طبیعی بخش خانگی و عمومی استان در روزهای سرد سال به بیش از ۶۰ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد افزود: صرفه جویی در مصرف گاز کمک به اشتغال و حفظ زنجیره تولید است.

دشتی ادامه داد: صرفه‌جویی با راهکارهای ساده از قبیل استفاده از پوشش گرم زمستانی در منزل، استفاده نکردن از شومینه به دلیل راندمان و ایمنی اندک، نصب پرده بر روی پنچره ها و در ورودی، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق های بدون استفاده، نصب درزگیر در پنجره‌ها و درها، عایق‌کاری لوله‌های‌ آب گرم موتورخانه مرکزی و بستن خروجی کانال های کولر در زمستان میسر است.

کدخبر: 756255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟