۲۰۰۰۰ اشتغالی که در خراسان شمالی از دست رفت

به گزارش رکنا؛ محمد وحیدی، با اشاره به اینکه دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب در بخش سرمایه‌گذاری طی سفر مقام معظم رهبری به استان جذب نشده است، اظهار کرد: مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان در دو بخش سرمایه‌گذاری و عمرانی بود.

وی با بیان اینکه مصوبات بخش عمرانی آثار ملموسی دارد، افزود: اما این مصوبات در بخش سرمایه گذاری جذب نشده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه بخشی از پروژه‌های عمرانی همچنان نیمه تمام هستند، ادامه داد: مصوبات سرمایه‌گذاری مربوط به تسهیلات، صندوق‌ها و... بوده است.

وی با اشاره به اینکه عدم جذب اعتبارات به علت کوتاهی مسئولان بوده است، تصریح کرد: دستگاه‌های بالادستی و اقتصادی و سیستم بانکی استان در جذب این اعتبارات کوتاهی کرده‌اند.

وحیدی با تأکید براینکه امکان جذب اعتبارات در حالِ حاضر وجود ندارد، تصریح کرد: تمامِ این مصوبات مدت زمان داشته است و امکان جذب وجود ندارد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فواید اجرای این مصوبات برای مردم استان، اظهار کرد: مهمترین اثر ایجاد فرصت‌های اشتغال، پیشگیری از مهاجرت مردم استان، افزایش درآمد سرانه استان و... بوده است.

وی در پایان تصریح کرد: اگر مصوبات سرمایه‌گذاری در سفر مقام معظم رهبری به استان جذب می‌شد، براساس ضریب اشتغال ۲۰ هزار شغل ایجاد شده بود.

کدخبر: 756052 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟