حمایت از مشاغل خانگی با پرداخت تسهیلات

به گزارش خبرگزاری رکنا درا ردبیل؛ سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: حدود ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی با ایجاد فرصت شغلی برای ۶۹۴ نفر به ۶۱۵ طرح پرداخت شد.

بهروز رحیم‌زاده افزود: در سال جاری دو بانک توسعه تعاون و رفاه کارگران وظیفه پرداخت تسهیلات این حوزه را بر عهده دارند و متقاضیان به‌نوبت بر اساس ثبت‌نام در سامانه اینترنتی مشاغل خانگی و نظر دستگاه تخصصی به بانک معرفی می‌شوند.

وی عنوان کرد: کل اعتبار سال جاری مشاغل خانگی ۳۳ میلیارد تومان است که توزیع شهرستانی آن بر اساس شاخص‌های مصوب شورای برنامه‌ریزی استان از جمله تعداد جمعیت و نرخ بیکاری است.

رحیم‌زاده عنوان کرد: تاکنون مبلغ نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان به تعداد ۶۱۵ طرح و با ایجاد فرصت شغلی برای ۶۹۴ نفر توسط بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران استان اردبیل پرداخت شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به سهم مشاغل خرد و خانگی در اقتصاد استان گفت: در راستای حمایت از این مشاغل اولویت پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت با طرح‌های پیشران و پشتیبان می‌باشد.

رحیم‌زاده تصریح کرد: نظارت بر متقاضیان بهره‌مند از تسهیلات بعد از یک ماه توسط کمیته نظارت شهرستان انجام خواهد شد و با کسانی که تسهیلات را در خارج از کسب‌وکار خود هزینه کرده باشند طبق مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که از تسهیلات مشاغل خانگی سال‌های ماضی استفاده کرده باشند، نمی‌توانند مجدداً از تسهیلات برخوردار شوند، مگر ماهیت طرح خود را به شکل کسب‌وکار پشتیبان تغییر دهند.

 

کدخبر: 755935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟