رعایت ۴۶ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ قاسمیان در جلسه مشترک ستاد استانی مدیریت بیماری و قرارگاه استانی شهید سیلمانی در سپاه استان اردبیل اظهار کرد: در سطح استان تاکنون بیش از یک‌میلیون و ۷۴۸ هزار دز واکسن در سه مرحله تزریق شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه طبق اعلام کارشناسان تاثیر ماسک بیش از چهار برابر تزریق واکسن است، بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی باید از طریق رسانه‌ها و به‌ویژه صدا‌و‌سیما مورد تاکید قرار گیرد و افراد حائز شرایط هم نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام نمایند.

قاسمیان به ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به دور از عادی انگاری تاکید کرد و ادامه داد: خوشبختانه محدودیت واکسن در کشور و استان وجود ندارد و باید رانندگان وسائل نقلیه عمومی، دانش آموزان و معلمان، کارکنان دولت و بخش خصوصی، رستوران‌ها، ادارات و مراکز پرتراکم نسبت به دریافت دز سوم واکسن با حساسیت بیشتر اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه به جز شهرستان‌های پارس آباد و اصلاندوز که وضعیت زرد دارند، بقیه شهرستان‌ها از لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت آبی هستند، افزود: با تغییر وضعیت هوا و عدم امکان تهویه به‌دلیل سرما در منازل، مراکز عمومی و ادارات، نگرانی ما نسبت به انتشار سریع سویه امیکرون افزایش یافته است.

 

کدخبر: 755927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟